آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۲۴ مهر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۷/۲۴ - ۱۷:۰۵:۱۴
کد خبر: ۱۲۴۷۵۴۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۲۴ مهر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته 2 بیمار مبتلا به کرونا جان باختند و مجموع قربانیان کرونای استان به 967 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 224 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 106 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 16 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 74922 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

یزدان پناه اذعان داشت: از 493 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود  38 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام بود. همچنین از 321 نمونه رپید تست 10 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های دنا، بهمئی و بویراحمد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کرونا رشد فراگیر و آسیب زایی بسیاری دارد که لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی را می طلبد.

وی خاطر نشان کرد: عادی انگاری بیماری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور در تجمعات و دورهمی ها و تردد در مراکز شلوغ و پرخطر از عوامل مهم در شیوع بیماری است.

یزدان پناه در پایان گفت:با توجه به اینکه بیش از ٧٤ درصد دانش آموزان نوبت اول واکسن خود را تزریق نموده اند لذا از والدین انتظار می رود در چند روز آینده واکسن فرزندان خود را تزریق نمایند  تا انشاالله شاهد بازگشایی مدارس در آبان ماه باشیم .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز