آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - ۱۶:۵۹:۳۲
کد خبر: ۱۲۴۹۷۴۴
آخرین وضعیت کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد و مجموع قربانیان کرونای استان به 971 نفر رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: هم اکنون 246 بیمار در بیمارستانهای استان بستری می باشند که 119 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 18 نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان پناه افزود:از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد، 75550 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از 489 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود 40 درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد(٣٥ درصد )، کهگیلویه(٦٠ درصد )  و چرام ( ٦٠ درصد) موارد مثبت بود.

وی گفت:همچنین از 371 نمونه رپید تست 17 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، چرام و کهگیلویه هستند.

یزدان پناه ادامه داد:کهگیلویه ،چرام  و بویراحمد در آستانه قرمز شدن و شروع پیک جدید در استان از این سه شهرستان شروع  شده است .

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مهمترین راهکار برای کنترل پاندمی کرونا ویروس آگاهی و همکاری مردم است همچنین مردم باید در نظر داشته باشند که کاهش  و عدم حضور در تجمعات، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، ماندن در منزل، عدم حضور در مراکز شلوغ و پرخطر مانند بیمارستان ها ، کلینیک ها ، مطب ها و موسسات پزشکی ، بازارها و ….. و واکسیناسیون نقش مهمی در مدیریت و کنترل بیماری کرونا دارد.

یزدان پناه افزود:چنانچه نشانه های بیماری ویروسی را دارید برای انجام تست کرونا به مراکز ١٦ و ٢٤ ساعته مراجعه نمایید و تا مشخص شدن وضعیت در قرنطینه بمانید تا از مبتلا شدن بقیه افراد جلوگیری شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز