با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش مدرسه شهید سلیمانی در یاسوج بهره برداری شد

۱۴۰۰/۰۷/۲۹ - ۱۰:۰۵:۰۶
کد خبر: ۱۲۴۹۹۴۴
با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش مدرسه شهید سلیمانی در یاسوج بهره برداری شد
مجتمع آموزشی حیات طیبه سپهبد شهید قاسم سلیمانی یاسوج با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش کشور بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛مدیرکل نوسازی مدارس این استان در آئین افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: سرانه فضای آموزشی در استان ۸.۲ متر مربع است که از بالاترین سرانه آموزشی کشور محسوب می‌شود.

کرمی مشکل کمبود مدارس شهرستان بویراحمد را در شهر یاسوج اساسی عنوان کرد و افزود: به دلیل افرایش مهاجرت، یاسوج و حاشیه این شهر از نظر سرانه آموزشی شهرستان دچار مشکل است.

مدیر کل نوسازی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه از سال ۹۶ تا ابتدای امسال ۳۹۶ کلاس درس در استان ساخته شده است از ساخت ۱۱۰ کلاس درس در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

کرمی بیان کرد: در حال حاضر ۸۵ پروژه در قالب ۱۴۳ کلاس درس در دست اجرا است و تلاش می‌کنیم تا این کلاس‌ها به بهره برداری برسد.

وی اعتبار اختصاص داده شده به استان را از سال ۹۶ تا ۱۴۰۰ بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در بخش خیرین رشد قابل توجهی را داشتیم و در طرح ملی آجر به آجر افزایش ۳۵۵ درصدی را نسبت به سال گذشته شاهد بودیم.

مدیر کل نوسازی مدارس استان در خصوص استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس گفت: بالغ بر ۴ هزار کلاس درس نیاز به استاندارد سازی داشتند که اکنون فقط ۱۰۸ کلاس درس مانده است که ان‌ها را نیز در برنامه داریم که مشکلاتشان حل شود.

کرمی با تاکید بر اینکه ما در استان مدرسه خشتی و کپری نداریم ادامه داد: در زلزله شهر سی سخت اداره کل نوسازی مدارس سریع وارد میدان شد و با تشکیل کمیته ها، تعمیر ۲۶ مدرسه و مقاوم سازی ۴ مدرسه انجام شد و ۸ فضای آموزشی که به تخریب و بازسازی نیاز داشتند با حمایت‌های وزارت هر ۸ پروژه اکنون فعال و در حال انجام است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز