استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی طرح آب رسانی دهدشت/ اجرای طرح آبرسانی حوزه غربی دهدشت کشاورزی منطقه را شکوفا می‌کند

۱۴۰۰/۰۸/۰۳ - ۱۴:۲۶:۱۹
کد خبر: ۱۲۵۱۶۵۰
پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی طرح آب رسانی دهدشت/ اجرای طرح آبرسانی حوزه غربی دهدشت کشاورزی منطقه را شکوفا می‌کند
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ،آبرسانی به زمین های حومه غربی دهدشت را یکی از طرح های مهم تامین آب کشاورزی استان دانست و گفت: با توجه به پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی طرح آبرسانی شهرستان کهگیلویه اجرای این طرح، شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان را در پی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید علی احمد زاده  روز دوشنبه در جریان بازدید الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی از طرحهای آبیاری کهگیلویه ، بیان کرد:  با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چهار فاز پیش بینی شده افزود: فاز اول و دوم این طرح که شامل ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاز ثانویه، خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه تاکنون روند اجرایی خوبی نداشته است.

احمدزاده اضافه کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در مناطق محروم بوده که نیازمند حمایت ویژه دولت در تزریق اعتبار است.

احمدزاده با اشاره به پبشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این طرح افزود:  در این طرح تأمین آب آشامیدنی به میزان یک هزارو ۷۰۰ میلیون متر مکعب برای جمعیتی بیش از ۱۵۲ هزارو ۲۲۰ نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: با برنامه ریزی های انجام شده علت اصلی روند کند طرح های آبی کهگیلویه بررسی و تصمیمات لازم برای تسریع در روند اجرایی عملیاتی خواهد شد.

الیاس نادریان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به همراه نماینده مردم در مجلس و استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز دوشنبه با سفر به شهرستان کهگیلویه از طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.

 

نظر شما