تجهیز ۲ روستای حاشیه دنا به آبگرمکن خورشیدی

۱۴۰۰/۰۸/۰۶ - ۰۷:۱۳:۵۸
کد خبر: ۱۲۵۳۰۰۳
تجهیز ۲ روستای حاشیه دنا به آبگرمکن خورشیدی
مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت : با هدف پیشگیری از قطع درختان بلوط 2 روستای کم برخوردار فاقد نعمت گاز حاشیه ذخیرگاه دنا به 10 آبگرمکن خورشیدی مجهز شده اند .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید اسدالله هاشمی از نصب و راه اندازی 10 آبگرمکن خورشیدی در روستاهای حاشیه ذخیرگاه دنا خبر داد و گفت : از محل اعتبارات ذخیره گاه زیست کره دنا  2 روستای سینه نمک و چال بادام حاشیه  این ذخیرگاه  به 10 آبگرمکن خورشیدی مجهز شدند.

هاشمی افزود :اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هدف پیشگیری از قطع درختان بلوط بعنوان سوخت توسط روستانشینان کم برخوردار و فاقد نعمت گاز ، برای تمام منازل مسکونی این دو روستا آبگرمکن خورشیدی تهیه ،نصب  و راه اندازی کرد .

وی با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی و بوته کنی در مراتع استان که به وسیله روستاییان و بیشتر با هدف تأمین سوخت انجام می‌گیرد گفت : این اقدام با هدف حراست از عرصه‌ های منابع ملی و کمک به اقتصاد خانواده‌ها انجام شده است .

هاشمی افزود:  با این اقدام در چنین روستاهایی علاوه بر ارتقای سطح حفاظت و حراست از جنگل‌ها و مراتع، به افزایش سطح سلامت روستاییان و بهداشت عمومی آنان، از راه دسترسی آسان و کم هزینه به آب گرم، کمک شایانی شد.

وی گفت : به لطف خداوند متعال، استارت این کاراز امسال شروع شده و در برنامه بلند مدت مشابه این اقدام برای تمامی روستاهای حاشیه دنا پیش بینی شده است .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز