آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۰ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۱۰ - ۱۸:۱۶:۳۱
کد خبر: ۱۲۵۵۰۷۲
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۰ آبان ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 993 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 234 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 83 نفر مبتلای قطعی و 12 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 77 هزار و 609نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: از 529 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR حدود 40 درصد موارد مثبت بودند بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه ،لنده ، گچساران و چرام و از 273 نمونه رپید تست 10 درصد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان های کهگیلویه و گچساران بودند.روند افزایشی موارد بخصوص در سه شهرستان کهگیلویه ، لنده و چرام نگران کننده است .

 یزدان پناه ابراز داشت: تاکنون حدود ٧٦٠ هزار دوز واکسن به هم استانی ها تزریق شده است و از والدین محترم بخصوص در شهرستانهای بویراحمد و گچساران خواهشمندیم که واکسیناسیون فرزندان دانش آموز خود را سریعا انجام دهید تا همراه سایر دانش آموزان بتوانند در کلاس های حضوری حضور یابند . لازم است به اطلاع مردم شهرستانهای کهگیلویه ، گچساران و بویراحمد رسانده شود که در طی همین هفته مرکز شبانه روزی تزریق واکسن در این سه شهرستان افتتاح و آماده ارائه خدمت به هم استانی ها می باشد .

وی خاطر نشان کرد: از مردم شریف استان تقاضامندیم هر چه سریعتر جهت دریافت واکسن خود به مراکز منتخب واکسیناسیون مراجعه نمایند تا  صمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی بتوانیم به پوشش همگانی برسیم و شاهد کنترل بیماری در استان باشیم.

 

نظر شما