اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به شهرستان بویراحمد

۱۴۰۰/۰۸/۱۹ - ۰۸:۴۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۵۸۹۸۷
اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به شهرستان بویراحمد
فرماندار بویراحمد از اختصاص ۱۰۱ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی به این شهرستان با پیگیری ها و رایزنی های نماینده مردم شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ مجید احمدی در نشست شورای آموزش و پرورش بویراحمد اظهار داشت: ابن میزان اعتبار بین پنج دستگاه اجرایی شهرستان توزیع می شود که یکی از آنها اداره آموزش و پرورش است. 

وی افزود: بسیاری از مسائل، مشکلات و کمبودهای آموزش و پرورش شهرستان  بویراحمد با اختصاص بخشی از این میزان اعتبار برطرف می شود. 

فرماندار بویراحمد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش پایه و اساس پیشرفت هر جامعه است، بیان کرد: انتظار می رود که مدیران اجرایی،  نهادهای دولتی و مردم اقدام به همکاری و مشارکت لازم با آموزش و پرورش این شهرستان کنند. 

احمدی عنوان کرد: فرهنگ کمک به آموزش و پرورش باید بیش از پیش بین قشرهای مختلف مردم شهرستان بویراحمد گسترش یافته و نهادینه شود. 

وی ابراز داشت: استفاده بیشتری از ظرفیت نیکوکاران برای حمایت از آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد شود. 

رییس شورای آموزش و پرورش بویراحمد گفت: بسیاری از مصوبات نشست های شورای آموزش و پرورش این شهرستان تاکنون از سوی دستگاه های اجرایی متولی اجرا نشده است. 

احمدی اظهار داشت: آن دسته از نهادهای دولتی متولی که مصوبات نشست های شورای آموزش و پرورش  بویراحمد را اجرا نکرده یا نسبت به آنها کم توجهی می کنند از سوی اداره آموزش و پرورش این شهرستان اعلام تا علاوه بر رسانه ای کردن برخورد لازم نیز انجام شود. 

وی افزود: چنانچه دستگاه های اجرایی بویراحمد دارای فضای خالی و مازاد هستند آن را برای استفاده در اختیار اداره آموزش و پرورش این  شهرستان قرار دهند. 

احمدی با اشاره به اینکه این فضاهای خالی و مازاد باید در شأن آموزش و پرورش باشند، بیان کرد: پیگیری های لازم برای واگذاری آنها به آموزش و پرورش بویراحمد نیز از سوی فرمانداری این شهرستان انجام می شود. 

تاکنون ۸۲ درصد دانش آموزان و ۹۹ درصد معلمان شهرستان بویراحمد ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند

IMG_۲۰۲۱۰۶۰۱_۱۶۰۱۱۶

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد نیز گفت: ۶۰۰ باب مدرسه در این شهرستان وجود دارد و تعداد دانش آموزان آن نیز حدود ۷۰ هزار نفر است. 

کورش دلشاد اظهار داشت: رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی، حفظ فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک در تمامی مدارس شهرستان بویراحمد با توجه به برگزاری حضوری کلاس های درس الزامی است. 

وی افزود: یکی از اولویت های مهم و دغدغه های اصلی مسئولان اداره آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تأمین و حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است. 

دبیر شورای آموزش و پرورش بویراحمد بیان کرد: آموزش غیرحضوری تاکنون آسیب ها و مشکلات متعددی برای دانش آموزان این شهرستان ایجاد کرده و به همین دلیل نیز باید کلاس های درس حضوری باشند. 

دلشاد عنوان کرد: شرط مهم برای برگزاری حضوری کلاس های درس در شهرستان بویراحمد واکسیناسیون دانش آموزان و والدین آنها است. 

وی ابراز داشت: تاکنون ۸۲ درصد دانش آموزان و ۹۹ درصد معلمان شهرستان بویراحمد ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.  

مدیر آموزش و پرورش بویراحمد گفت: ۳۸ باب مدرسه هیأت امنایی در شهرستان وجود دارد و سال گذشته نیز با توجه به غیر حضوری بودن کلاس های  درس به دلیل شرایط کرونایی هزینه فوق برنامه آنها افزایش داده نشد. 

دلشاد اظهار داشت: بمنظور تعیین هزینه فوق برنامه مدارس هیأت امنایی شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی جاری اقدام به سطح بندی آنها شامل یک، ۲ و سه شده است. 

وی افزود: در این نشست حداقل هزینه فوق برنامه مدارس هیأت امنایی شهرستان بویراحمد در سال تحصیلی جاری ۲ میلیون ریال و حداکثر آن نیز چهار میلیون ریال مصوب شد.  

دلشاد بیان کرد: دانش آموزان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی از پرداخت هزینه فوق برنامه مدارس هیأت امنایی  شهرستان بویراحمد معاف هستند. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز