تشریح برنامه‌های هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد/ اجرای ۲۲۰ عنوان برنامه شاخص در نقاط مختلف استان

۱۴۰۰/۰۸/۲۶ - ۰۹:۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۲۶۲۲۸۱
تشریح برنامه‌های هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد/ اجرای ۲۲۰ عنوان برنامه شاخص در نقاط مختلف استان
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه های هفته بسیج پرداخت و گفت در این هفته ۲۲۰ عنوان برنامه در قالب ۵۰۰ ریز برنامه در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ سعید برومند زاده در نشست خبری هفته بسیج، به جایگاه بسیج در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:رهبری معظم در مقام بسیج می‌فرمایند:بسیج دو جلوه دارد یک جلوه مجاهدت در عرصه دفاع سخت چه در دوران دفاع مقدس و چه در دیگر موارد بعد از انقلاب و در عرصه جنگ نرم که عرصه فرهنگی، علمی، سازندگی است، حضور دارد و حرکت می‌کند.

وی به تاریخچه بسیج در دین اسلام اشاره کرد و افزود:در قرآن آمده است ای کسانی که ایمان آورده‌اید سلاح جنگ به دست بگیرید و برای دفاع از دین خارج شوید.

معاونت هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:شکل‌گیری بسیج از ابتدای اسلام بوده و پیامبر برای دفاع از اسلام و مبارزه با دشمنان مردم را اغلب به مسجد دعوت و آنها را ساماندهی می‌کرد.

برومند زاده گفت:بسیج یک شجره طیبه است و مرز خاصی ندارد و همه ملت‌های آزادی‌خواه هر نوع حرکت آزادی‌خواهی که دارد ناشی از روح بسیج در این جوامع است.

معاونت هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح برنامه‌های هفته بسیج پرداخت و افزود:امسال با شعار محوری بسیج پاره تن مردم ۲۲۰ عنوان برنامه و ۵۰۰ مورد برنامه در سطح استان اجرا خواهد شد.

وی عنوان کرد:سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، برگزاری یادواره‌های شهدا، غبار روبی گلزار شهدا و میثاق با شهدا از جمله برنامه‌های هفته بسیج است.

وی افزود:یکی از وظایف بسیج قدرت بسیج کننده در جامعه است و برگزاری میز خدمت برای مدیران جهت  بررسی مشکلات مردم در مصلی‌ها و مساجد استان از جمله این برنامه‌ها در سطح استان است.

برومند زاده به انجام فعالیت‌های جهادی در هفته بسیج اشاره کرد و گفت:اعزام گروه‌های جهادی در مناطق مختلف و در بخش‌های متفاوت، اعزام تیم‌های پزشکی و خدمات رایگان، توزیع بسته‌های معیشتی، بهداشتی و ورزشی از جمله این برنامه‌ها است.

معاونت هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اهدا جهیزیه به زوج‌های جوان، افتتاح منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد، افتتاح منازل مسکونی زلزله زدگان سی‌سخت را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه و همایش ‌ها، کارگاه‌هایی مختلف بسیج از جمله کارگاه های بصیرت افزایی، کارگاه آموزشی ازدواج، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جمله پایگاه‌های اسوه در مصلی شهر یاسوج اجرای برنامه‌های فرهنگی از جمله شب شعر و خاطره، مسابقات فرهنگی از دیگر این برنامه‌ها است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی، حرکات اقتدار ورزشی، تجلیل از اقشار مختلف در پایگاه‌های مختلف جهادگران، اعضای پایگاه های بسیج، تجلیل از رتبه‌های زیر هزار کنکور سراسری، تجلیل از خانواده های شهدا

حضور در نماز جمعه، سخنرانی فرماندهان قبل از خطبه‌های نماز جمعه در مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

وی افزود:در روز سوم آذر تجمع بزرگ بسیجیان در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد و در این بخش به استان سهمیه ده هزار نفری اختصاص داده شده است و در مناطق مختلف استان این اجتماع شکل خواهد گرفت.

برومند زاده گفت:برگزاری دعای ندبه در پنج آذرماه در استان، همایش بزرگ پیاده‌روی در پنجم آذرماه نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

وی افزود:هفته بسیج از ۲۹ آبانماه شروع می‌شود و مطابق روزشمار شعار روز اول بسیج و اقتصاد مقاومتی، روز دومین روز بسیج و علم و پژوهش، سومین روز بسیج و عدالت و مبارزه با فساد، چهارمین روز بسیج عزت ملی و مرزبندی با دشمن، پنجمین روز بسیج و استقلال و آزادی، ششمین روز بسیج و سبک زندگی و هفتمین روز با شعار بسیج و معنویت و اخلاق نام‌گذاری شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز