بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به آشیانه بازگشت

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۳:۰۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۵۶۲۶
بالگرد اورژانس هوایی یاسوج به آشیانه بازگشت
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از بازگشت بالگرد اورژانس هوایی یاسوج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ جهانبخش وحدت نژاد در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان در ابتدای شهریورماه سال جاری برای سرویس و اورهال شدن به شیراز منتقل شد اما به دلیل تاخیر در تامین قطعات  به استان بازنگشت.

وی اظهار کرد: بلافاصله و از همان روزهای ابتدایی  انتقال بالگرد، پیگیری‌های مستمر از سوی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، مردم و رسانه‌ها انجام شد و در همین زمینه دیدارهای مکرری با مسئولان کشوری داشتیم که لازم است از همه مسئولان درون سازمانی و برون سازمانی در سطح ملی قدردانی کنیم.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بعد از دو ماه تلاش‌ مستمر،‌ خوشبختانه این پیگیری‌ها در  آذر ماه به نتیجه رسید و بالگرد  اورژانس هوایی امروز  چهارشنبه 3 آذر ماه در پایگاه اورژانس هوایی استان در فرودگاه یاسوج مستقر شد و آماده ارائه خدمات به مردم است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی ضمن ابراز خرسندی از تحقق این مطالبه به حق مردم استان گفت: باتوجه به اینکه بالگرد کنونی کما فی‌السابق به صورت اجاره‌ای در اختیاردانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است امیدواریم با رایزنی و مساعدت همه جانبه مسئولان ارشد استانی بتوانیم بالگرد ملکی با مالکیت اورژانس 115 استان را فراهم آوریم  تا بار دیگر شاهد اختلال در خصوص خدمات اورژانس هوایی در استان نباشیم و بتوانیم به مردم استان و سایر شهرستان‌ها و استان های همجوار که در شعاع پروازی این بالگرد قرار دارند خدمت‌ رسانی کنیم  هر چند دعا می‌کنیم هیچگاه مصدوم، مجروح و یا بیماری نداشته‌ باشیم که به خدمات این بالگرد نیاز داشته‌ باشد.

وحدت‌نژاد ادامه داد: اورژانس هوایی یاسوج  در اسفند ماه ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد و علاوه بر یاسوج سایر شهرستان‌ها  را هم پوشش می‌دهد و بیش از ۱۰۰۰ ماموریت انجام داده که حدود ۹۰ درصد این ماموریت‌ها برای بیماران و مصدومان با وضعیت وخیم بودند که به بخش ای سی یو انتقال داده شدند و یا تحت عمل جراحی قرار گرفتند.

این مسیول خاطرنشان کرد: از مجموع ماموریت‌های اورژانس هوایی در این استان حدود ۴۰۰ مورد انتقال مادران باردار از مناطق محروم، سخت گذر و دور افتاده بوده که این مهم میزان مرگ و میر مادران باردار را در کهگیلویه و بویراحمد به صفر رساند.

وی تصریح کرد:  اورژانس هوایی زمان رسیدن مصدومان و بیماران از صحنه تا بیمارستان را ۳۰۰ درصد کاهش می دهد  و از نظر متخصصان اورژانس کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد جز ضروری ترین مراکز نیازمند اورژانس هوایی است.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز