بازرسان بسیج اصناف سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جهت ساماندهی بازار استان وارد عمل می شوند

۱۴۰۰/۰۹/۰۸ - ۱۹:۰۳:۵۵
کد خبر: ۱۲۶۷۷۲۴
بازرسان بسیج اصناف سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد جهت ساماندهی بازار استان وارد عمل می شوند
مسئول سازمان بسیج اصناف،بازاریان و فعالان اقتصادی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از ورود نیروهای آموزش دیده جهت نظارت، بازرسی و ساماندهی بازار مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ پاسدار محمد سعادت  افزود : وجود برخی مشکلات در سطح بازار استان موجب نارضایتی مردم شده است که به همین خاطر سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان جهت ساماندهی وضعیت بازار با همکاری سازمان صمت و جهاد کشاورزی تدابیری اندیشیده است.

وی بیان کرد : در وهله اول بسیج اصناف کهگیلویه و بویراحمد  بازرسان بسیجی را شناسایی و به سازمان صمت و جهاد کشاورزی معرفی می کند تا از ظرفیت آنها در امر نظارت و کنترل بازار متناسب با نیاز هر شهرستان استفاده شود.

سعادت افزود : دوره های آموزشی توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی استان برای بازرسانی که سازمان بسیج اصناف معرفی می کند برگزار می شود و کارت شناسایی نیز برای آنها صادر خواهد شد. 

وی در خصوص اقدام دوم سازمان بسیج اصناف جهت کنترل بازار نیز گفت : شبکه مویرگی کاسبان امین در سراسر کشور شکل گرفته و در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز راه اندازی شده است که در این شبکه کاسبان مورد اعتماد و امین شناسایی و کالا های ستاد تنظیم بازار از جمله گوشت، روغن، برنج، شکر و سایر اقلام اساسی توسط این کاسبان با نظارت بازرسان افتخاری بسیج اصناف در بازار استان توزیع و بدست مصرف کننده می رسد.

سرهنگ سعادت به تفاهم نامه ۱۳ ماده ای بین معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان بسیج مستضعفین که در قالب قرارگاه شهید امانی منعقد شده، اشاره کرد و گفت : در این تفاهم نامه بکارگیری و ساماندهی نیروهای مردمی در امر نظارت و بازرسی در بازار از مبدا تا مصرف یعنی تمام فرایند تولید ، نگهداری و توزیع را شامل می شود.

وی ابراز داشت : این قرارگاه به نام شهید حاج صادق امانی مزین شده است و لذا نیروهای بسیج و نیروهای مردمی که از طرف سازمان بسیج اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان در امر نظارت و بازرسی به سازمان صمت و جهاد کشاورزی معرفی می شوند که به سامانه های مرتبط از جمله سیمبا (نظارت صمت سازمان حمایت ) ، سماسط( تامین جوجه یک روزه در مرغداری ها  ) ، سمام ( مجوز راه اندازی مرغداری ها ) ، بازارگاه ( تامین نهاده مرغداری ها ) و سامانه ۱۲۴ گزارشات و شکایات مردمی دسترسی دارند.

انتهای پیام 

 

نظر شما