آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۹/۱۳ - ۱۶:۵۹:۰۲
کد خبر: ۱۲۶۹۶۱۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویر احمد تا ۱۳ آذر ۱۴۰۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 1026 نفر خبر داد و گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته یک بیمار جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دکتر پرویز یزدان‌پناه افزود: هم اکنون 149 بیمار در بیمارستان های استان بستری می باشند که 71 نفر مبتلای قطعی و 11 نفر از این بیماران در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 83 هزار و 21 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی بیان کرد: از 267 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت که شامل تست های PCR و رپید تست حدود 24 درصد موارد مثبت بودند، بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه بودند.

یزدان پناه از مردم استان خواست بیماری کرونا و قدرت کشندگی این بیماری را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی حتما از ماسک استفاده کرده، رعایت فاصله فیزیکی، عدم شرکت در تجمعات و دورهمی‌ها، از رفتن به سفر‌های غیرضروری و مکان‌های پر خطر مثل مراکز بهداشتی و درمانی، آرامستانها، بوستان‌ها و بازارهای شلوغ و بدون تهویه مناسب خودداری کنید.

وی خاطر نشان کرد: همچنین چنانچه سه ماه از تزریق دوز دوم واکسن های سینوفارم، برکت و بهارات گذشته است حتما دوز سوم همان واکسن را تزریق نمایند و ٦ ماه از تاریخ تزریق دوز دوم نیز یادآور آسترازنیکا و یا پاستوکووک را تزریق نمایید و چنانچه واکسن تزریق شده از نوع آسترازنیکا و اسپوتنیک باشد حتما ٦ ماه بعد از نوبت دوم، نوبت یادآور را تزریق نمایید.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز