افتتاح پروژه آبرسانی در شهر لنده پس از چند سال انتظار

۱۴۰۰/۰۹/۱۴ - ۱۴:۰۴:۰۹
کد خبر: ۱۲۷۰۰۲۸
افتتاح پروژه آبرسانی در شهر لنده پس از چند سال انتظار
مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به شهرک‌های شهید رجایی و فجر لنده با حضور نماینده ولی فقیه، معاون عمرانی استاندار، مسئولان شهرستانی و استانی و جمعی از مردم شریف لنده برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛اسفندیار برخه‌ با تشریح مشخصات این پروژه اظهار داشت: پروژه آبرسانی به شهرک های فجر و شهید رجایی که از سال ۱۳۹۷ شروع شده بود و پس از ۴ سال به اتمام رسید.

مدیر عامل آبفا گفت: اجرای ۵ کیلومتر خط انتقال و یک کیلومتر شبکه توزیع بخشی از لوله گذاری جدید در این پروژه است.

برخه ادامه داد: احداث یک باب مخزن به حجم ۱۰۰۰ متر مکعب، شبکه برق و نصب ترانس و ایستگاه پمپاژ بخش دیگری از اقدامات صورت گرفته در این پروژه است.

وی به تامین مالی این پروژه هم اشاره کرد و افزود: در مجموع ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی و کمک های بنیاد علوی که باید صمیمانه از همکاری های آنان قدردانی کرد، برای اجرای این پروژه آبرسانی هزینه شده است.

بهره‌مندی بیش از ۵۰۰۰ نفر از آب شرب پایدار

مدیرعامل آبفا استان گفت: با اجرای این پروژه مشکلات مردم دو شهرک بزرگ لنده با ۱۳۵۰ خانوار و با جمعیت ۵۴۰۰ نفر مرتفع و مردم این مناطق از آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

برخه خاطر نشان کرد: مشکلات و چالش های عدیده اقتصادی در سالهای اخیر گریبان شرکت آب و فاضلاب را گرفته اما بنای آبفا تلاش و استفاده حداکثری از هر ظرفیتی برای توسعه خدمات به مردم است و در این مسیر اینجانب و همه همکاران تلاشگرمان بر عهدی که با مردم عزیز بسته ایم، خواهیم بود.IMG-20211205-WA0054

فرماندار لنده در این مراسم گفت: شهر لنده با جمعیت ۲۱۸۳۰ نفر سابقه تاریخی طولانی دارد.

تورج رزمجو گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی کارهای زیادی انجام داده اما باز هم روستاهایی داریم که خدمات اولیه مثل راه را ندارند که علت کم توجهی ها را نمی‌دانم.

وی ادامه داد: امیدواریم با حضور نماینده ولی فقیه و معاونت هماهنگی امور عمرانی بتوانیم تغییرات رو به جلویی را شاهد باشیم.

وی به پروژه آبرسانی شهرک های فجر و شهید رجایی اشاره و گفت: این پروژه با پیگیری های معاونت هماهنگی امور عمرانی به سرانجام رسیده است. با این وجود اما ۱۲ روستا به صورت سیار آبرسانی می‌شود و نیاز به توجه مالی بیشتر برای پروژه ها و تکمیل آبرسانی ها داریم.

فرماندار لنده گفت: مهمترین مشکل ما جاده است که امیدواریم با تزریق اعتبارات و تکمیل پروژه های راهسازی شاهد خروج شهرستان از بن بست باشیم.

در ادامه حاجی زاده،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بیان داشت: امروز شاهد بهره برداری از طرح های مهمی بودیم، یکی از پروژه های با اهمیت آبرسانی به شهرک های فجر و شهید رجایی است.

وی گفت: این پروژه علاوه بر اولویت بالا از سوی مسئولان، خواسته جدی و به حق مردم هم بود که امروز تکمیل و آب سالم را برای قریب به ۵۴۰۰ نفر تأمین می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ادامه داد: به دنبال تکمیل پروژه اتصال پل تراب به مسیر پاتاوه- دهدشت هم هستیم پروژه ای که قطعاً شهر لنده را از بن بست خارج می‌کند.

وی از اولویت های خود در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت و افزود: از زمان شروع به کار در استان سه برنامه مهم را دنبال کردم، راه، آب و ساماندهی شهرها و بر اساس همین اولویت ها هم برنامه ریزی ها را مطالعه و اجرا کردیم.

حاجی زاده با اشاره به روند بهره برداری از پروژه آب شهرک های فجر و شهید رجایی با تقدیر از آب و فاضلاب گفت: این پروژه سالها کلنگ خورده اما معطل مانده بود، با این حال آب و فاضلاب پای کار آمد و با شرایط بد بودجه ای که داریم پروژه را به سرانجام رساند.

نظارت جدی بر سلامت و کیفیت آب

وی عنوان کرد: مرحله بعد نظارت جدی بر سلامت و کیفیت آب است باید مستمر به این مهم پرداخت.

حاجی زاده ادامه داد: تا آب موجود نباشد، بحث از سلامت چندان منطقی به نظر نمیرسد چرا که ابتدا باید کمیت ایجاد و سپس به دنبال کیفیت رفت. توصیه جدی ما اینست حالا که آب موجود شده، کیفیت هم همواره مرتبا ً مورد پایش و ارتقاء باشد.

آیت الله سید نصیر حسینی نیز در این آئین بیان داشت: توفیق شد امروز خدمت مردم باشیم و از نزدیک با مشکلات و خواسته های آنان آشنا شویم.

تقدیر نماینده ولی فقیه و معاون عمرانی از آبفا

نماینده ولی فقیه در استان  کهگیلویه و بویراحمد با تشکر از ادارات مختلف از جمله آب و فاضلاب که پای کار و خدمات رسان به مردم هستند، تصریح کرد: روزی دشمنان بنای ساقط کردن کشور در جنگ ۸ ساله را داشتند اما این رؤیا تعبیر نشد و امروز جمهوری اسلامی با اقتدار در جهان یکی از کشورهای تاثیر گذار دنیا است.

وی افزود: خداوند توفیق دهد بتوانیم خدمت گزاران خوبی برای مردم باشیم، مردم شایسته، نجیب و ولایتمدار استان شایسته خدمت هستند.

باید با مدیریت و رسیدگی خوب زیرساخت های مناسبی برای مردم شهر لنده فراهم شود 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: شهر لنده باید به خوبی مدیریت و رسیدگی شود، ورودی ها، خروجی ها، فضای سبز و زیرساخت های مهم مخابراتی، آب، برق و گاز باید به صورت مناسب در اختیار مردم باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم بودن زیرساخت ها موجب دلگرمی مردم، ممانعت از مهاجرت و رونق منطقه می‌شود باید این مهم به صورت جدی برای مردم همه نقاط استان مد نظر باشد.

انتهای پیام

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز