مربیان و گروه های جهادی بسیج کشاورزی سپاه فتح تجلیل شدند /تعاونی های کشاورزی در بخش های مختلف راه اندازی می شوند

۱۴۰۰/۰۹/۱۶ - ۱۹:۱۳:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۱۱۳۵
مربیان و گروه های جهادی بسیج کشاورزی سپاه فتح تجلیل شدند /تعاونی های کشاورزی در بخش های مختلف راه اندازی می شوند
مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز و همچنین گروه های جهادی بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛این آیین عصر امروز با حضور سردار حمید خرم دل فرمانده سپاه فتح استان، سرهنگ پاسدار سید محمد لطیف ارجمند جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد ،سرهنگ حجت الله عباسی معاون اجتماعی سپاه فتح ، سرهنگ پاسدار مهدی حیدری معاونت روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح، سروان پاسدار ستار غلامی گنجه مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی و منابع طبیعی سپاه فتح و مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز و همچنین گروه های جهادی در سالن اجتماعات سپاه فتح برگزار شد.

در این مراسم مربیان طرح ملی همگام با کشاورز و گروه های جهادی شهرستان های بویراحمد و دنا به صورت حضوری و مربیان و گروه های جهادی و نواحی سایر شهرستان های استان به صورت ویدئوکنفرانس شرکت داشتند.

مسئول سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح در این آیین ضمن خیر مقدم به فرمانده سپاه فتح و حاضرین به ارایه گزارشی کوتاه از خدمات این سازمان پرداخت و گفت: در بحث طرح ملی بسیج همگام با کشاورز در زمینه تولید پنج محصول استراتژیک شامل گندم،جو، برنج، ذرت و کلزا فعالیت های مهمی در سطح استان انجام می شود و  و مربیان در مراحل آموزش تا کاشت و برداشت کشاورزان را همراهی می کنند.

سروان پاسدار ستار غلامی گنجه افزود: در سال تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها در چهار هزار و ۵۰۰ نقطه عملکرد بسیار خوبی در بحث افزایش محصولات کشاورزی داشته ایم که به تایید کارشناسان و مسئولان مربوطه رسیده است.

وی ابراز داشت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۵ اردوی جهادی توسط سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح در مناطق مختلف استان برگزار شده است که در این اردوها ۴۱۶ هزار راس دام سبک و سنگین و ۱۳۰ هزار قطعه دام و طیور توسط بسیجیان جهادگر معاینه و واکسینه شدند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم از خدمات ارزشمند بسیج جامعه کشاورزی استان تقدیر کرد و گفت؛ فعالیت های بسیج کشاورزی در دو حوزه ترویجی و خدماتی تعریف می شود. 

سردار حمید خرم دل با اشاره به اینکه بهره وری تولید در حوزه کشاورزی و دامپروری پایین است افزود: این موارد در سطح استان با زحمت فراوان و به شکل سنتی انجام می گیرد که نمی تواند رفاه و معیشت مردم را فراهم کند.

وی ابراز داشت: ظرفیت های طبیعی و خدادادی زیادی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد اما همچنان استان فقیر است و نتوانسته ایم از داشته های خود به خوبی استفاده کنیم.

فرمانده سپاه فتح با بیان اینکه بسیج جامعه کشاورزی و بسیج جهاد سازندگی سپاه فتح با همکاری یکدیگر می توانند اقدامات خوبی را انجام دهند گفت: کاشت ۲۰ هزار نهال بلوط در جنگل های زاگرس اقدام با ارزشی است .

وی افزود: در سفر به برخی از نقاط استان شاهد از بین رفتن جنگل ها هستیم که بسیار ناراحت کننده است و باید نسبت به احیای این جنگل ها اقدام عملی صورت گیرد و بتوانیم هر سال ۸۰۰ تا یکهزار هکتار را زیر پوشش قرار دهیم.

سردار خرم دل خطاب به مربیان و بسیجیان جهادگر حاضر در این نشست نیز گفت: از سپاه و دولت امید استخدام نداشته باشید زیرا سهمیه ای وجود نداد و دولت نیز به سمت کوچک سازی پیش می رود .

وی افزود: در جامعه دو نوع نگاه وجود دارد یک نگاه این است که همه استخدام دولت شوند که در این صورت نیز اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا اگر قرار بود اتفاقی بیفتد تاکنون انجام می شد.

سردار خرم دل ابراز داشت: یک نگاه هم این است که سپاه وارد این حوزه ها شود در حالی که کار سپاه تسهیل گری است و نمی تواند کارخانه و شرکت راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ مهندس کشاورزی در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد گفت: تعاونی های مختلف در بخش کشاورزی در سطح استان راه اندازی خواهد شد تا مسائل گوناگون این حوزه به دقت بررسی و پیگیری شود.

سردار خرم دل بیان کرد: با تشکیل تعاونی ها می توانیم از ظرفیت های مختلف استفاده کرده و به سمت راه اندازی شرکت ها و واحدهای تولیدی بزرگ تر برویم.

وی موضوع امنیت غذایی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: به دلیل خشکسالی و شرایط آب و هوایی در حوزه غذا مشکلات جدی تر می شود هر چند با موقعیت جغرافیایی که در کشور وجود دارد نباید در بحث تولید تخم مرغ و مرغ در مضیقه باشیم.

وی به دیدار خود با عزیزالله جعفری از اساتید مطرح دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: به گفته این استاد دانشگاه دو هزار گونه گیاهی در استان وجود دارد که ۵۰۰ نوع آن دارویی است اما نتوانسته ایم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

 فرمانده سپاه فتح در ادامه به برخی مطالبه گری ها نیز پاسخ داد و گفت: در بحث خدمات رسانی به روستا ها عدالت این نیست که به همه روستاها به یک چشم نگاه کنیم بلکه باتوجه به ظرفیت ها و اولویت بندی باید خدمات رسانی صورت گیرد. 

وی در خصوص کمبود ادوات کشاورزی نیز گفت : می توان تعاونی تولید ادوات کشاورزی بنا به نیاز هر منطقه در سطح استان راه اندازی کرد.

سردار خرم دل از اختصاص   اعتبار ۱۰۰ درصدی به بسیج جامعه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: اگر بسیج سازندگی طرح کشاورزی داشته باشد حتما از ظرفیت بسیج کشاورزی استفاده خواهد شد.

وی در پایان گفت: در چند ماه اخیر  ۵۷ کیلومتر شبکه آبرسانی توسط بسیج سازندگی سپاه فتح در مناطق محروم استان اجرا شده  که اتفاق بسیار بزرگی است.

در این آیین سروان پاسدار ستار غلامی گنجه ای به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح معرفی و از خدمات سرهنگ پاسدار حجت اله عباسی مسئول پیشین سازمان بسیج جامعه کشاورزی سپاه فتح تجلیل شد.

گفتنی است طی حکمی از سوی سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان، سرهنگ پاسدار حجت الله عباسی به عنوان معاون اجتماعی سپاه فتح منصوب شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح سپاس و جوایزی از مربیان طرح ملی بسیج همگام با کشاورز و گروه های جهادی تجلیل شد.IMG-20211207-WA0076IMG-20211207-WA0081IMG-20211207-WA0078IMG-20211207-WA0079IMG-20211207-WA0088IMG-20211207-WA0093IMG-20211207-WA0077IMG-20211207-WA0091IMG-20211207-WA0082IMG-20211207-WA0083IMG-20211207-WA0092IMG-20211207-WA0085IMG-20211207-WA0089IMG-20211207-WA0068IMG-20211207-WA0071

انتهای پیام

 

نظر شما