استاندار کهگیلویه و بویر احمد :محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخوردار اراده ای قطعی است

۱۴۰۰/۱۰/۲۱ - ۰۹:۲۴:۴۰
کد خبر: ۱۲۸۴۸۱۱
استاندار کهگیلویه و بویر احمد :محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخوردار اراده ای قطعی است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع محرومیت مناطق کم ‌برخوردار جزو اولویت‌های دولت سیزدهم است وغزمی قطعی جهت کاهش فاصله محرومیت ها و برای توسعه و آبادانی این مناطق بکار بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛استاندار این استان با تعدادی از مسئولین استانی به منطقه محروم زیلایی سفر کردند.

 سید علی احمدزاده در این سفر با بیان اینکه در استان برخی مناطق وجود دارند که شدت محرومیت در آنها بالاست، گفت: مهمترین اولویت رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار است و برای تحقق آن همه طرفیت ها بکار گرفته و این هدف با برنامه و با جدیت پیگیری و مدیریت می ‌شود.
 
استاندار به نقاط مختلف منطقه زیلایی شهرستان مارگون سفر کرد تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل و مشکلات مردم در موضوعات مختلف آشنا شود و به آنها رسیدگی کند.
 
احمدزاده در بازدید از منطقه محروم زیلایی از توابع بخش شهرستان مارگون در دیدار مردمی، گفت: مهمترین مشکل مردم این منطقه از جمله راه های مناسب، گاز طبیعی، کمبود سوخت، اینترنت پر سرعت، طرح هادی و خانه بهداشت است که تقویت و اجرای این طرح ها از مصوبات سفر امروز به این منطقه خواهد بود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد، احداث یک باب دبیرستان در محلی از مناطق زیلایی که دسترسی آسان برای دیگر روستاها فراهم باشد را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد.
 احمد زاده با اشاره مشکلات مردم در بخش زیرساخت های مخابراتی، از بهبود و بهره برداری اینترنت این منطقه تا پایان سال جاری خبر داد.
 
احمدزاده ابراز داشت: طرح بهسازی و طرح هادی روستای چاهن منطقه زیلایی از دهه فجر امسال شروع می‌ شود و عملیات گازرسانی به زیلایی پایان سال آینده به اتمام خواهد رسید و مردم از نعمت گاز بهره‌مند می‌ شود.
 
وی به مسئله تولید و اشتغال در این منطقه با توجه به ظرفیت های آن تاکید کرد و اظهار داشت: بسیاری از روستاهای این منطقه می توانند با دریافت تسهیلات و رفع موانع موجود با راه ‌اندازی کارگاه های کوچک و خانگی به مراکز کارآفرینی تبدیل شوند.

اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان برای راه های روستایی مارگون

احمدزاده به اختصاص ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر ریاست جمهوری به استان، برای توسعه راه های روستایی شهرستان مارگون خبر داد.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: در سال های گذشته کل اعتبارات مارگون به هفت میلیارد تومان نمی‌ رسید در حالی که امسال این شهرستان تنها در حوزه راه ۱۱۰ میلیارد تومان برای آن منظور شده است.
 
احمدزاده در جمع سادات روستای چاهن زیلایی با بیان اینکه، بیشترین رقم اعتبارات به راه روستایی این منطقه که مشکلات جدی در این خصوص دارند، اختصاص داده شده است، ابراز امیدواری کرد: با پیگیری و اجرای مصوبات سفر و با توسعه راه های روستایی از محرومیت مردم این منطقه کاسته شود.
 
استاندار به شرایط و برنامه‌ های جدید محرومیت زدایی و توسعه ای استان اشاره و تاکید کرد: مسئولان باید خدمت به مردم را سرلوحه کارهای خود قرار دهند و برای خدمت رسانی به مردم همواره پای کار بوده و با برنامه ریزی دقیق در جهت توسعه روز افزون مناطق محرم حرکت کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌ها و مسائل مشکلات موجود یادآور شد: به رغم اقدامات انجام شده، این مناطق بعنوان یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان به ‌شمار می‌ رود که فاصله زیادی تا آبادانی دارد به همین خاطر برای فعالیت‌های عمرانی و ارائه خدمات  مورد توجه ویژه است. 

میزان محرومیت وشرایط سخت و دشوار زندگی در این منطقه سبب شد تا توجه دولت و استاندار به آن معطوف شود و تصمیمات خوبی برای ارائه خدمات به اهالی این مناطق در زمینه طرح هادی و ساخت وساز منازل مسکونی، گاز رسانی، مدرسه، خانه بهداشت، آسفالت راه های روستای، اینترنت، برق رسانی و اشتغال اتخاذ شود.IMG-20220110-WA0227IMG-20220110-WA0222IMG-20220110-WA0225IMG-20220110-WA0223IMG-20220110-WA0221IMG-20220110-WA0226IMG-20220110-WA0229
 
انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز