روند افزایشی اومیکرون در کهگیلویه و بویراحمد/ شناسایی ۷ بیمار مبتلا به سویه جدید

۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۲:۰۷:۰۸
کد خبر: ۱۲۸۹۱۳۲
روند افزایشی اومیکرون در کهگیلویه و بویراحمد/ شناسایی ۷ بیمار مبتلا به سویه جدید
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان درگیر سویه جدید بیماری کرونا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ سید جواد هاشمی در نشست ستاد استانی پیشگیری از کرونا اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد درگیر سویه جدید بیماری کرونا شده و تاکنون ۷ بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان شناسایی شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به سرعت شیوع این ویروس، تعداد مبتلایان به سویه جدید بیش از این تعداد است.

وی با بیان اینکه تلاش شود جلوی این بیماری گرفته شود، افزود: از مردم انتظار داریم با استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری و مقابله با اُمیکرون کمک و همکاری کنند.

هاشمی بیان کرد: ماموریت اعضای ستاد استانی کرونا بالا رفتن ایمنی و کاهش آسیب‌پذیری جامعه است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال با رضایت والدین به صورت داوطلبانه انجام می‌شود.

وی بیان کرد: طبق آمار دانشگاه علوم پزشکی عده‌ای از مردم استان حتی دُز اول واکسن کرونا را دریافت نکردند که این افراد شناسایی و دلیل استنکاف آنها  از تزریق واکسن مشخص شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرش، صنایع دستی، جهیزیه و لوازم خانگی در یاسوج و سوغات و هدایا در گچساران گفت: نمایشگاه‌ها با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برگزار شود.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مشکل بیمارستان نرگسی با دستور استاندار حل شده و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

هاشمی همچنین از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی در مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.IMG-20220122-WA0043

انتقاد یزدان پناه از تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری در خصوص کرونا در سطح استان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در نشست ستاد کرونا با بیان اینکه مراجعات سرپایی به بیمارستان ها و مراکز درمانی ۵۲۶ هزار نفر است، گفت: کل افراد بستری شده در بیمارستان ها  ۲۹ هزار و ۸۱۷ نفر است، کل افراد ترخیص شده ۲۹ هزار و ۷۴۲ نفر است.

یزدان پناه گفت: به چالش هایی مانند تجمعات و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی انگاری اشاره داشت و گفت: در این هفته بخش اورژانس بیمارستان نرگسی راه اندازی خواهد شد.

کهگیلویه و بویراحمد در یک قدمی شیوع پیک ششم کرونا قرار دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ک یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در یک قدمی شیوع گسترده پیک ششم کرونا قرار دارد.

محمد مهدی بانشی نیز در این نشست اظهار داشت: با اینکه بسیاری از استان های کشور وارد پیک ششم کرونا شده اند، استان هنوز وارد این مرحله نشده است و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بزودی درگیر این موضوع خواهیم شد.

وی ادامه داد: یکی از موارد موثر در  تاخیر سویه جدید پوشش خوب واکسیناسیون در نوبت سوم بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه بویراحمد تاکید کرد: ظرف هفته گذشته یک هزار و ۸۵۲ بازدید از اصناف صورت گرفته و ۲۲ صنف معرفی به مراجع قضایی و ۲۲ صنف پلمب شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ک یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در یک قدمی شیوع گسترده پیک ششم کرونا قرار دارد.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز