اجرای طرح پوشش بیمه سلامت برای ساکنان محلات کم‌برخوردار

۱۴۰۰/۱۱/۰۶ - ۱۲:۲۲:۲۹
کد خبر: ۱۲۹۰۸۳۸
اجرای طرح پوشش بیمه سلامت برای ساکنان محلات کم‌برخوردار
مدیر کل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : این طرح یکی از برنامه های توسعه نظام سلامت است که با اجرای آن برای ساکنین محلات کم برخوردار دفترچه درمانی سلامت رایگان صادر و این افراد از خدمات بیمه سلامت بهره مند می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛غلامرضا کاظمی با اشاره به طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار بیان داشت:بسیاری از ساکنین محلات کم برخوردار ممکن است از اینکه می‌توانند به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گیرند، اطلاع نداشته باشند بر همین اساس فراخوان جهت شناسایی افراد ساکن در این مناطق داده می شود و ساکنین این مناطق تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در این راستا تفاهمنامه ای بین سازمان بیمه سلامت و وزارت کشور در خصوص بیمه نمودن ساکنین محلات کم برخوردار و حاشه شهر ها امضا شده و بدنبال این تفاهم نامه در استان، کارگروه فنی نظارت و ارزیابی طرح تحول و توسعه اجتماع محور محلات کم برخوردار در استان تشکیل و اقدامات لازم صورت می‌گیرد.

کاظمی تصریح کرد:این طرح با هدف زیر پوشش قرار گرفتن و ارائه خدمات بیمه سلامت با ساکنین محلات کم برخوردار اجرا می شود.

وی با بیان این مطلب که نیاز ضروری و کمک رسانی به برخی از مردم بخصوص در محلات و نیاز به درمان با توجه به وضعیت کنونی بخصوص بیماریهای مسری ، شناسایی و بهره مندی این افراد از پوشش بیمه ای کمک شایانی به پیشگیری،درمان و ارتقاء سلامت این عده دارد افزود: در اجرای تفاهم نامه انتظار داریم که دستگاههای عضو با کمک بیمه سلامت بتوانند گامی هر چند کوچک در این زمینه بردارند.

وی ادامه داد:اداره کل بیمه سلامت استان و پرسنل خدوم این اداره ضمن اعلام اشتیاق و آمادگی کامل به دستور مدیر عامل محترم سازمان بیمه سلامت ایران ، پس از شناسایی و معرفی افراد مشمول ، پوشش بیمه ای و سپس راه اندازی پزشک خانواده و نظام ارجاع و در ادامه بیمه تکمیلی را دارند .

کاظمی ابراز امیدواری کرد و گفت: با همفکری و هماهنگی اعضای کارگروه استانی شاهد اتفاقات خوب به نفع افراد فاقد بیمه و پوشش رایگان بیمه پایه درمان کلیه این افراد در استان باشیم.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز