پیاده کردن مولفه های فرهنگی، دینی، ارزشی و انقلابی دغدغه مشترک فرهنگ و ارشاد و ائمه جمعه

۱۴۰۰/۱۲/۱۴ - ۱۸:۳۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۰۵۷۳۶
پیاده کردن مولفه های فرهنگی، دینی، ارزشی و انقلابی دغدغه مشترک فرهنگ و ارشاد و ائمه جمعه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه هدف و رسالت ما در حوزه فرهنگ و هنر پیاده کردن «مولفه های فرهنگی، دینی، ارزشی و انقلابی» به عنوان دغدغه مشترکی است که بخشی از مسیر را برای ما مشخص می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛امین درخشان امروز در دیدار با رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه این استان اظهار کرد: یکی از فعالیت های در دستور کار، جهت دهی برنامه ها به سمت هم گرایی بوده که جزء دغدغه ائمه جمعه استان نیز محسوب می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه هدف و رسالت ما در حوزه فرهنگ و هنر پیاده کردن «مولفه های فرهنگی، دینی، ارزشی و انقلابی» به عنوان دغدغه مشترکی است که بخشی از مسیر را برای ما مشخص می کند.

وی یادآور شد: یکی از وظایف و ماموریت های ما در این راستا، تعامل با دستگاه های فرهنگی به ویژه ائمه جمعه استان است.

درخشان خاطرنشان کرد: فعال کردن شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان، شهرها و بخش ها یکی از اولویت های جدی و اساسی دیگر بوده که در این راستا نیازمند همکاری و همراهی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در شهرها و بخش‌ها هستیم.

این فعال فرهنگی و رسانه ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به اینکه در بعضی از شهرها و بخش ها ساختار فرهنگ ارشاد اسلامی وجود ندارد، تلاش می‌کنیم که شورای فرهنگ عمومی در این مناطق با محوریت امام جمعه فعالیت خود را آغاز کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تقویت فعالیت های دینی در سطح جامعه، افزود: مدیریت در فرهنگ و ارشاد اسلامی را به عنوان یک توفیق می دانم و در این راستا با تشکل های مختلف مذهبی، مسجدی، فرهنگی، هنری و قرآنی در ارتباط هستیم، ضمن اینکه مدیریت در این حوزه با توجه به مخاطبین ویژه، شرایط خاص خود را دارد.

درخشان بر ضرورت ورود دین به برنامه های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌توان با کمک شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، نماینده ولی فقیه در استان، فرمانداران و ائمه جمعه آن را فعال تر کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد با کمک همکاران در این مجموعه و تعامل با دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بتوان در مباحث شورای فرهنگ عمومی و دیگر مسائل حوزه فرهنگ و هنر شهرستان‌ها و منطقه، شاهد رشد و پیشرفت باشیم.IMG-20220305-WA0026

سبک شمردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی به جامعه آسیب وارد می کند

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: اعتقاد دارم یکی از بهترین و ضروری ترین ابزار امروزی جهت گسترش دین و ارزش‌های اسلامی، استفاده از ظرفیت هنر است.

حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی ضمن تاکید بر حفظ برخی از شاخص‌های قدیمی در جهت گسترش فرهنگ دینی و اسلامی، گفت: هنر ابزاری زیبا و ارزشمند جهت انتقال مفاهیم، معارف دین و ارزش های دینی و اسلامی محسوب می شود.

وی هنر را نیازمند تدبیر و خلاقیت دانست و ادامه داد: فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی جهت استفاده صحیح از ظرفیت هنر باید وارد صحنه شده و ضمن برنامه ریزی، راهکارهای بهتر برای استفاده از ظرفیت هنر در راستای کاهش مشکلات و آسیب ها را ارائه دهند.

حجت الاسلام عبودی گفت: می توان نشست های شورای فرهنگ عمومی استان را به این سمت ببریم که استفاده از ابزار هنر برای گسترش معارف دین و فرهنگ سازی سبک زندگی در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم در این زمینه ها موفق عمل کنیم.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی و ائمه جمعه جدا از یکدیگر نیستند، هدف و کار یکی است و این شورا ما را به یکدیگر نزدیک کرده و باید شورا را تقویت کنیم.

وی تاکید کرد: تلاش کردیم که در هیچ منطقه ای شورای فرهنگ عمومی تعطیل نشود، زیرا ساز و کار قانونی کشور بوده و نیازمند تقویت است.

حجت الاسلام عبودی ضمانت اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را مطرح کرد و گفت: این شورا جایگاه آن هم عرض شورای تامین استان بوده و باید ضمن حفظ جایگاه آن، مصوبات شورا با ضمانت اجرایی همراه باشد.

این مسئول کهگیلویه و بویراحمدی ضمن تاکید بر اینکه باید ضمانت اجرایی مصوبات مد نظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: سبک شمردن مصوبات شورای فرهنگ عمومی به جامعه آسیب وارد می کند.

وی در ادامه بر جذب و تقویت هنرمندان خلاق و با انگیزه تاکید کرد و افزود: هنرمندان به عنوان مجموعه‌ای از افراد جامعه باید جذب و حرمت آنها حفظ شود.

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه به محدودیت ها و مشکلات فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع است، گفت: مدیرکل جوان فرهنگ و ارشاد اسلامی باید ارتباط و تعامل بیشتری با مجموعه استان و مرکز داشته باشد و از ظرفیت ها به بهترین نحو در راستای گسترش معارف دینی و ارزش های اسلامی استفاده کند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز