تاکید بازرس کل کهگیلویه وبویراحمد برتکمیل پروژه های نیمه تمام آب منطقه ای استان

۱۴۰۰/۱۲/۲۶ - ۰۸:۴۷:۳۵
کد خبر: ۱۳۱۰۷۱۰
تاکید بازرس کل کهگیلویه وبویراحمد برتکمیل پروژه های نیمه تمام آب منطقه ای استان
بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار تکمیل پروژه های نیمه تمام بخش آب از جمله سدها، طرحهای آبرسانی و بهره برداری از منابع آب در کل استان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان با بازرس کل استان، دکتر محمد مهدی صالحی ، گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام انتقال آب شرب از سد کوثر  به شهرستان بهمئی . سد تنگ سرخ و  دهدشت غربی  باید در اولویت کاری آب منطقه ای باشند.

وی اظهار داشت:تولید و مدیریت آب های سطحی، زیرزمینی و همچنین متناسب بودن سهمیه ورودی و خروجی آب سدها که از وظایف اصلی آب منطقه ای است و نیاز به ارتقا برنامه های مدیریتی در این زمینه است و انتظار می رود این مهم هر چه سریعتر در دستور کار شرکت آب منطقه ای استان قرار گیرد.

بازرس کل استان در ادامه خواستار توجه بیشتر به  روند انتقال آب شرب به شهرستان بهمئی و دهدشت غربی و همچنین بررسی تصرف غیر قانونی حریم بستر رودخانه ها در استان به ویژه در برخی مناطق و  مسیر ها از جمله مسیر  جاده یاسوج به شیراز و اطراف منطقه بی بی حکیمه خاتون(س) گردید  و خواستار تسریع در فعال تر نمودن بازدیدهای میدانی کارشناسان آب منطقه ای از بستر رودخانه ها و اقدامات حقوقی و قضایی مناسب با متصرفین بستر رودخانه ها شد.

صالحی یادآور شد: یک هزار و 183 حلقه چاه فاقد پروانه  در استان وجود دارد که انتظار می رود در این زمینه اقدامات قانونی هر چه سریعتر پیگیری و تعیین تکلیف شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار ضمن قدردانی از همکاری دستگاههای نظارتی بویژه سازمان بازرسی گفتند : کمیته های فنی و تخصصی اب منطقه ای بعنوان مرکز ثقل تصمیم گیری بوده که در سال آتی بیش از پیش مورد توجه قرار خواهند گرفت .

آرش مصلح افزود: همه تلاش خود را بکار می گیریم تا انتقال آب شرب به شهرستان بهمئی و سد تنگ سرخ تا آذرماه سال ۱۴۰۲  به بهره برداری رسیده و تقدیم مردم خوب استان گردد.

وی در پایان اظهار داشت: انضباط مالی و اداری، نظارت بر حریم بستر رودخانه ها، تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه و تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله برنامه های مهم شرکت آب منطقه ای استان است که تمام همت خود را در جهت اجرای آنها بیش از پیش خواهیم نمود.

مصلح حرکت به سمت توسعه استان و ایجاد عدالت آبی در تمام جغرافیای استان را بعنوان راهبرد اب استان دانستند و اثر گذاری طرحهای بزرگ آبی استان را در تولید .‌کشاورزی.  صنعت .‌امنیت و بهداشت اب شرب.  گردشگری مهم ارزیابی نمودند .

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز