اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در طرح نوروزی آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۱/۱۱ - ۱۰:۵۲:۴۴
کد خبر: ۱۳۱۳۸۹۰
اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در طرح نوروزی آرامش بهاری بقاع متبرکه شاخص کهگیلویه و بویراحمد
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد از اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حجت‌الاسلام قاسم مومنی شاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان از اجرای طرح ملی «قرار دوازدهم» در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال جاری و بصورت ویژه همزمان با طرح نوروزی آرامش بهاری در فروردین ماه امسال خبر داد.

وی عنوان کرد: طرح ملی قرار دوازدهم در راستای ارائه خدمات اجتماعی هماهنگ و منسجم و ساماندهی و جهت دهی مساعدت‌های بقاع متبرکه و موقوفات اجرا می‌شود.

مومنی شاد افزود: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به راه‌اندازی پویشی به نام قرار دوازدهم به نام و یاد امام زمان(عج) برای دستگیری از افراد کم بضاعت با ارائه خدمات اجتماعی از قبیل کمک‌های معیشتی، آزادی زندانیان، تهیه جهیزیه، توزیع غذای گرم، ایجاد پایگاه‌های سلامت و کمک به دارو و درمان افراد کم برخوردار، تهیه لوازم ضروری زندگی، توزیع نان رایگان در مناطق محروم و افراد مستمند، تهیه پوشاک و لوازم ضروری زندگی و وسایل کمک آموزشی اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح از دوازدهم فروردین ماه سال جاری در آستان مقدس امام‌زادگان آغاز می شود و در طول سال هم در روز دوازدهم هر ماه معطر به نام و یاد امام دوازدهم (عج) اجرا خواهد شد.

وی یادآور شد: تمام هزینه‌های اجرای این طرح از محل عواید موقوفات و بقاع متبرکه همچنین کمک‌های خیرین استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می شود و خیران و واقفین خیراندیش می‌توانند کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود را تحت عنوان مهدی یاوران به هیأت امنا بقاع متبرکه شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل دهند تا در قالب این طرح و به نام حضرت مهدی(عج)، به دست نیازمندان برسد.

وی افزود: اولین برنامه اجرای این طرح ، توزیع ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ریالی یک میلیارد ریال همزمان با اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در بین نیازمندان و خدام بقاع متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه مبنای طرح، مشارکتی و براساس فعالیت مهدی یاوران است، بقاع متبرکه سطح یک با فراخوان و دعوت از ۱۱۰ مهدی یاور و بقاع متبرکه سطح ۲ با دعوت از ۷۰ مهدی یاور اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می کنند.

 مومنی شاد گفت: طرح قرار دوازدهم، طرحی با رویکرد ترویج فرهنگ مهدوی و با موضوع ارائه خدمات اجتماعی و اولویت تامین سبدهای غذایی برای افراد کم برخوردار است. این طرح بر مبنای یک ساختار جهادی- مشارکتی و تشکیلاتی انجام می‌شود.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز