استاندار؛

افزایش سه برابری تولید کارخانه روغن گچساران در دستور کار است

۱۴۰۱/۰۲/۱۶ - ۱۷:۰۷:۳۸
کد خبر: ۱۳۲۵۹۰۲
افزایش سه برابری تولید کارخانه روغن گچساران در دستور کار است
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه ریزی برای افزایش سه برابری تولید محصولات کارخانه روغن گچساران با استفاده از ظرفیت های ملی و استانی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید علی احمدزاده روز جمعه در حاشیه بازدید از کارخانه روغن گچساران اظهار داشت:برای تحقق افزایش میزان تولید این کارخانه رایزنی های لازم با وزارتخانه های متولی صورت می گیرد.

وی با اشاره به اینکه کارخانه روغن گچساران در زمان حاضر افزون بر رفع نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد پاسخگوی نیاز شهروندان استان های بوشهر،خوزستان و فارس نیز هست تاکید کرد: افزایش میزان تولیدات این  کارخانه افزون بر رفع نیاز مردم, تعدادی فرصت شغلی نیز ایجاد می کند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  با اشاره به اینکه  روزانه 100 تن روغن در این کارخانه تولید می شود  تصریح کرد در حال حاضر  ظرفیت تولید روغن استان  تنها ۱۰۰۰ تن در ماه  می‌باشد  و  زیرساخت های لازم برای افزایش سه برابری این محصول مهم وجود دارد.

وی اظهار داشت:افزایش میزان مواد اولیه عمده ترین نیاز کارخانه روغن گچساران برای بالا بردن میزان تولید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره اینکه مشکلات به وجود آمده در خصوص کمبود روغن در بازارهای جهان و کشور پس از جنگ اوکراین تصریح کرد: بررسی های به عمل آمده نشان می دهد که این کارخانه با کمترین انحراف تولیدات خود را وارد بازارهای مصرف می کند که جای قدردانی دارد.

احمدزاده همچنین بر حمایت مسوولان استانی و ملی برای رفع سایر نیازهای کارخانه روغن گچساران تاکید کرد و افزود: تامین تسهیلات بانکی به منظور سرمایه در گردش و سرمایه های ثابت از دیگر موضوعاتی است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به اینکه کنجاله یکی دیگر از محصولات تولیدی کارخانه روغن گچساران است تاکید کرد: ترتیبی اتخاذ شود تا واحدهای تولیدی داخل استان مواد اولیه خود را از این کارخانه تامین کند.

احمدزاده زیبا سازی مسیر دسترسی به کارخانه روغن نباتی گچساران را از دیگر نیازهای این واحد تولیدی دانست و اضافه کرد:اعتبار مورد نیاز برای تحقق این امر در شورای برنامه ریزی استان پیش بینی خواهد شد.

سپس در  پایان این بازدید.  دکتر احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد  طی گفتگوی تلفنی جداگانه  با  وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر  خواستار حمایت   بیشتر  از واحد تولید روغن  گچساران شد و وزیر هم قول مساعد ت و همکاری نسبت به تولید بیشتر  و رفع مشکلات  این کارخانه شد.IMG-20220506-WA0015IMG-20220506-WA0021IMG-20220506-WA0019IMG-20220506-WA0008IMG-20220506-WA0011IMG-20220506-WA0009IMG-20220506-WA0004IMG-20220506-WA0003

انتهای پیام 

 

نظر شما