ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از نهاد خانواده شروع شود

۱۴۰۱/۰۲/۱۹ - ۱۳:۲۴:۵۳
کد خبر: ۱۳۲۷۰۴۵
ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از نهاد خانواده شروع  شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید ساز کاری اندیشید تا ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از خانواده ها شروع و سپس به مدارس و جامعه تعمیم داد شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سیدجواد هاشمی مهر با تاکید براینکه، باید درک تاثیر کتاب و کتابخوانی و مطالعه در زندگی اجتماعی و نقش آن در رشد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی افراد و جامعه بهتر و بیشتر تبیین شود، گفت: تقویت این فرهنگ باید با برنامه ریزی و تجریه و تحلیل مسائل از سطوح مختلف دانش آموزی باشد.

معاون اجتماعی و فرهنگی استانداری با بیان اینکه، استان در رابطه با سرانه کتاب و کتابخوانی از رتبه و جایگاه خوبی برخوردار نیست، تصریح کرد: باید برای گسترش روح خلاقیت در ترویج مطالعه به دنبال ‌نوآوری و ابتکارات در این حوزه بود. IMG-20220509-WA0045

وی با بیان اینکه با وجود گسترش فضای مجازی، رسانه‌های جمعی و بهره‌ گیری از رایانه و اینترنت، مطالعه و کتابخوانی هنوز اهمیت خود را حفظ کرده و شاهد افزایش چاب شمارگان کتاب‌ها هستیم گفت: این مهم به این خاطر است که تأثیر کتاب بر شرایط و عوامل اجتماعی، خانوادگی، مدرسه و جامعه بالاست.

هاشمی مهر افزود: از منظر دین و تاریخ اسلام این حقیقت روشن است که اسلام، دین اندیشه و معرفت به مطالعه، کتاب و کتابخوانی تاکید و سفارش فراوان دارد چون کتاب و کتابخوانی ریشه فرهنگ را در جامعه محکم می کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید کتابداران و فعالین فرهنگی این حوزه که در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتا‌خوانی تلاش می کنند را مورد حمایت قرار داد.

هاشمی مهر با بیان اینکه، باید توجه به فرهنگ کتاب و کتابخوانی همیشگی و در همه مناطق مورد توجه باشد گفت: پویش‌های مردمی برای تقویت و تعمیق فرهنگ کتابخوانی و مطالعه راهکاری برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی باشد.IMG-20220509-WA0043

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری بیان کرد: با عزم اراده می توانیم در یک پویش عمومی تلاش کنیم تا کتاب و کتابخوانی و دسترسی به کتاب جایگاه واقعی خود را در خانواده، مدرسه و جامعه پیدا کند و از این طریق ریشه و بنیه فرهنگی تقویت و محکم باقی بماند.

وی تاکید کرد که نهاد کتابخانه های عمومی استان با دانشگاه ها، فضاهای آموزشی و مدارس بیشتر در تعامل باشند و نقش محوری را در گسترش فرهنگ مطالعه به خصوص در مناسبت های مختلف فرهنگی افزایش دهند.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز