استاندار؛

آغاز مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار و برگ خوار جنگل بلوط در استان

۱۴۰۱/۰۲/۲۱ - ۱۲:۵۲:۵۲
کد خبر: ۱۳۲۷۹۰۲
آغاز مبارزه با آفت پروانه جوانه خوار و برگ خوار جنگل بلوط در استان
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جنگل بلوط این استان گرفتار آفت پروانه های جوانه خوار و برگ خوار شده اند و تلاش برای مبارزه با آن آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سیدعلی احمدزاده در دیدار علینقی حیدریان معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل های کشور و رستمانی مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات همت مردمی این سازمان تاکید کرد: با توجه به شدت گسترش این آفت و پیش از اینکه به بحران تبدیل شود باید در سطح ملی و استانی به آن پرداخته شود.

وی اظهار داشت: بخش هایی از مناطق شهرستان باشت، کهگیلویه، گچساران و چرام دچار این آفت شده اند که در برخی مناطق شدت آن زیاد است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: پیش از اینکه این آفت به همه جنگل های حوزه زاگرس سرایت کرده و این مناطق را درگیر خود کند، باید چاره ای اندیشید و اقدام کرد.

دکتراحمدزاده از مسئولین سازمان جنگل های کشور خواست تا این موضوع مهم در کمیته بحران کشور مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد. 

وی تاکید کرد: برنامه ریزی لازم در استان برای آغاز مبارزه با این آفت آغاز شده است ولی نیازمند کمک های مالی و تجهیزات بیشتر از این سازمان و مرکز کشور هستیم.IMG-20220511-WA0026

استاندار ابراز داشت: مبلع ۲۰ میلیارد تومان برای این منظور به استان قول داده شد که پیگیر آن هستیم تا با جذب آن و اعتبارات استانی بتوانیم با این آفت در سطح  وسیع‌تر مبارزه کنیم.

احمدزاده یادآور شد: مبارزه و سمپاشی در کانون اصلی این آفت در استان به زودی آغاز می شود اما به علت سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه نیاز به کمک و پشتیبانی هستیم.

استاندار، خشکسالی های پی در پی، تعرض به منابع جنگلی، گرد و غبار و آتش سوزی ها را از دیگر بلایای جنگل ها عنوان کرد و گفت: اهمیت موضوع را به خوبی می دانیم و در صورتی همکاری، کمک و توجه جدی به این مسئله نشود جنگل ها آسیب جدی خواهند دید.

انتهای پیام 

نظر شما