نقش مهم صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی

۱۴۰۱/۰۲/۲۴ - ۱۶:۳۹:۰۴
کد خبر: ۱۳۲۸۵۵۶
نقش مهم صنایع کوچک در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت : صنایع کوچک می‌توانند نقش اساسی در برنامه‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید هاشم موسوی بیان داشت: بخش خصوصی به‌ویژه صنایع کوچک و متوسط، عامل مهمی در توسعه اقتصادی هستند. صنایع کوچک می‌توانند نقش اساسی در برنامه‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند. 

وی در ادامه گفت : صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیر‌نفتی دارند این صنایع با کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، بر رشد اقتصادی اثر می‌گذارند با همین نگاه به منظور توسعه فعالیتهای اشتغال‌زا، بنگاه‌های خرد و متوسط مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

موسوی اظهار کرد: با توجه به این‌که بیش از 95درصد از واحدهای صنعتی کشور و استان، کوچک و متوسط هستند و بیش از نیمی از شاغلان بخش صنعت را در خود جای داده‌اند ، این صنایع از اهمیت بسزایی برخوردار شده و می‌توانند نقش اساسی در برنامه‌های آتی توسعه صنعتی و اقتصادی کشور داشته باشند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع کوچک به علت سرمایه‌گذاری کمتر در مقایسه با صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید و بهره‌برداری و اشتغال می‌رسند و البته با نوسانات و تلاتم های اقتصادی نیز زودتر دچار مشکل می‌شوند بنابراین حمایت از آنها به‌عنوان یک اولویت مطرح است .

وی ادامه داد : در سال تولید، پشتیبانی ها، مانع زدائی ها با کار و تلاش مستمر و نظام مند به دنبال ایجاد شرایط بهینه و مناسب در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری هستیم .

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای درون زا کردن اقتصاد و داشتن استراتژی، کارسازترین راه حرکت در چارچوب برنامه های و سیاستهای مبتی بر طرفیت های منطقه ای در قالب طرحهای آمایش سرزمین است لذا یکی از مهم‌ترین شاخص های توسعه اقتصادی، صنایع بومی است که نیازمند برنامه ریزی و حمایت از تولیدات داخلی و بومی است .

موسوی در پایان با بیان اینکه شهرک‌های صنعتی مهم‌ترین زیرساخت استقرار صنایع کوچک به شمار می‌روند از فراهم بودن بسترها برای جذب سرمایه‌گذار در 13 شهرک و ناحیه صنعتی در استان خبر داد و گفت: تاکنون  1009 قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با متقاضیان منعقد شده که از این تعداد 352 واحد با اشتغالزایی افزون‌بر 5386 نفر براساس مجوز در مرحله بهره‌برداری قرار دارند. 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز