راه اندازی اورژانس اجتماعی در بخش دیشموک/۳۵ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بهزیستی هستند

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۶:۵۲:۱۲
کد خبر: ۱۳۳۰۱۲۱
راه اندازی اورژانس اجتماعی در بخش دیشموک/۳۵ هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش بهزیستی هستند
مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه اندازی اورژانس اجتماعی در بخش دیشموک خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی در این محور اجرایی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛محمد کریم آریا با اشاره به جامعه هدف بهز یستی استان، اظهار داشت: ۱۹ هزار خانوار با جمعیت ۳۵ هزار نفر زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.

آریا تصریح کرد: سازمان بهزیستی با ۱۷۵ فعالیت و ریز فعالیت، بیشترین خدمات را به عموم جامعه ارائه می‌دهد.

وی ابراز داشت: خدمات دهی در محورهای مختلف را اجرایی کرده ایم و برنامه ریزی هایی نیز انجام شده است.۲۰۲۲۰۵۱۷_۱۵۲۷۳۵

آریا گفت: تمام تلاش را برای ارتقای وضعیت به کار گرفته ایم و در بخش پرسنل نیز ارتقا در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی جامعه هدف خاصی را دارد، عنوان داشت: تحقق اهداف توسط سازمان تسهیلگر، همکاری دستگاه‌های مختلف را طلب می‌کند.

آریا با بیان اینکه سیاست زدگی در دستگاه‌هایی مانند بهزیستی آفت است، ابراز داشت: باید فارغ از مباحث حزبی و جناحی به جامعه هدف ما خدمات ارائه شود.۲۰۲۲۰۵۱۷_۱۵۲۷۴۲

آریا با اشاره به اینکه ایجاد خلل توسط مباحث سیاسی خط قرمز مجموعه ما است، اظهار داشت: باید بدون نگاه به این موارد پوشش حمایتی لازم عملیاتی شود.

وی توزیع عادلانه اعتبارات در شهرستان‌ها را یک ضرورت دانست و گفت: تا پایان راه بر همین شیوه عمل خواهیم کرد.

مدیرکل بهزیستی استان گفت: تمرکز زدایی از خدمات دیگر برنامه ما بوده و دلیلی ندارد جامعه هدف با هزینه سنگین تردد برای یک عصا به مرکز مراجعه کند.

وی از واگذاری مراکز به بخش خصوصی خبر داد و عنوان داشت: تاکید ما بر خدمات دهی مناسب به جامعه هدف از طریق بخش خصوصی است.

آریا با اشاره به اینکه بحث مناسب سازی تنها مختص بهزیستی نیست، عنوان داشت: دستگاه‌ها در راستای رفاه عمومی هر دستگاه وظیفه خود را انجام دهد.

آریا به مبحث اعتیاد، فقر حاکم بر خانواده و وضعیت معیشت خانوارها اشاره کرد و عنوان داشت: آسیب‌های متعددی در استان ما وجود دارد.۲۰۲۲۰۵۱۷_۱۵۳۰۵۷

آریا با اشاره به اینکه باید در بحث آسیب‌های اجتماعی پیشگیری مناسبی داشته باشیم، از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و عنوان کرد: سعی خواهیم کرد درد را بشناسیم و بعد به دنبال درمان باشیم.

آریا خودکشی، خشونت‌های همسر آزاری _خانگی و روابط بین زوجین را در صدر آسیب‌های شناسایی شده بر اساس پرسشنامه‌ها و اقدامات کارشناسان دانست و گفت: بر اساس این آسیب‌ها، اقدامات و تبیین برنامه‌هایی شکل گرفت.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه طرح اطلس خودکشی در استان تدوین ودر دست اقدام است، عنوان داشت: ۲۲ تسهیلگر و۱٠۲ همیار در بهزیستی استان فعال است.

وی مشارکت مردمی را از ظرفیت‌های استان دانست و اظهار کرد: شورای مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان فعال خواهد شد.

آریا با اشاره به وضعیت اشتغال جامعه هدف، عنوان داشت: اعتبارات بند دال تبصره ۱۶ استان از ۲٠ میلیارد تومان به ۸۴ میلیارد تومان در سال جاری رسیده و چهار برابر شد.

مدیرکل بهزیستی استان از در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای توسعه فرهنگ بکارگیری معلولین خبر داد و اظهار کرد: بهزیستی به ازای هر فرد به کار گرفته شده در مشاغل خصوصی، تا سقف ۱٠٠ میلیون تومان به کارفرما تسهیلات پرداخت و مشوق‌های بیمه و حقوقی نیز در نظر گرفته شده است.

آریا با اشاره به تعامل بانکی شکل گرفته، تصریح کرد: خیلی از جامعه هدف ما در بخش تضامین توان بالایی نداشته و تقاضا داریم بانک‌ها در حد امکان تعامل لازم را عملیاتی کنند.

آریا با بیان اینکه در بخش مسکن معلولان تفاهم نامه دستگاهی داریم، خاطرنشان کرد: مبالغ بلاعوض و تسهیلات به خانواده‌های دو معلول بدون مسکن پرداخت و در محور تک معلول‌ها نیز حمایت‌های پرداختی را داریم.

وی افزود: معافیت‌های انشعابی و پروانه‌ای نیز برای جامعه هدف ما در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام 

 

نظر شما