اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری کهگیلویه ‌و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۲/۲۷ - ۱۹:۰۴:۲۹
کد خبر: ۱۳۳۰۱۲۳
اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به حوزه گردشگری کهگیلویه ‌و بویراحمد
مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری در پی مصوبات سفر هیات دولت به این استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سعید طالب پور در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: از این تسهیلات باید در قالب توسعه زیرساخت های گردشگری استفاده کرد.

وی افزود: به تناسب ظرفیت های استانی توزیع اعتباری صورت گرفته است.

طالب پور با اشاره به ۵۰ طرح نیمه تمام استان تاکید کرد: یکی از سیاست های وزارت خانه تکمیل طرح های نیمه تمام گردشگری است که در این استان طرح های بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی از تسهیلات تبصره ۱۸برخوردار می شوند.

وی ادامه داد: سهمیه استان ۷۵ میلیارد تومان است که از همین محل فعالان صنایع دستی نیز می توانند بهره مند شوند.IMG-20220517-WA0036

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۵۰ طرح نیمه تمام استان بین ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طالب پور تاکید کرد: حجم سرمایه گذاری این تعداد طرح ۷ هزار میلیارد ریال با تعداد اشتغال ۹۶۰ نفر است. ۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها است.

مدیرکل صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به طرح جامع گردشگری استان نیز تصریح کرد: طرح جامع گردشگری استان تقریبا آماده شده و در مدت دو روز آینده ارائه می شود.IMG-20220517-WA0034

افتتاح فاز دوم موزه یاسوج تا سه ماه آینده

طالب پور عنوان کرد: موزه باستان شناسی یاسوج نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: پارک آبی یاسوج هم که کار شاخصی در جنوب کشور است ظرف مدت سه ماه آینده به بهره برداری می رسد.

طالب پور گفت: سرمایه گذار تله کابین یاسوج نیز به زودی ادامه این طرح را اجرا خواهد کرد و در صورت تعلل با کمک حوزه نظارتی این طرح تعیین تکلیف خواهد شد.IMG-20220517-WA0033

برگزاری جشنواره سراسری کوچ عشایر پایان خرداد در یاسوج 

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری جشنواره ملی کوچ عشایر در استان با حضور ۳۱ استان از کل کشور خبرداد.

طالب پور در پایان گفت:جشنواره کوچ عشایر از  از سوم خرداد تا سوم تیر امسال به مدت چهار روز در یاسوج برگزار می شود و در حاشیه این جشنواره نشست های تخصصی و همایش های مختلف و مسابقه رسانه ای نیز برگزار خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز