وضعیت فعالیت بدنی در کشور چندان مناسب نیست

۱۴۰۱/۰۳/۰۳ - ۰۹:۱۰:۴۵
کد خبر: ۱۳۳۲۳۶۷
وضعیت فعالیت بدنی در کشور چندان مناسب نیست
رییس فدراسیون ورزش های همگانی با اشاره به اینکه بر اساس بررسی های انجام شده وضعیت فعالیت بدنی در کشور چندان مناسب نیست، گفت: فدراسیون ورزش های همگانی دارای نگاه ملی، گسترده و جامع بوده و وظیفه مهم حفظ و ارتقای شاخص های تندرستی، سلامت و نشاط مردم را بر عهده دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛افشین مُلایی عصر دیروز دوشنبه در نشست مجمع انتخابات هیأت ورزش های همگانی این استان اظهار داشت: شیوع بیماری کرونا می تواند یکی از عوامل مؤثر در بروز مشکل کم تحرکی بین زنان کشور باشد. 

مُلایی گفت: میزان کم تحرکی بین زنان کشور به حدود ۷۰ درصد رسیده و این یک هشدار و زنگ خطر است. 

وی افزود: توسعه فعالیت های بدنی و کاهش مشکل کم تحرکی در کشور یک امر بین بخشی بوده و نمی توان بدون مشارکت دیگر دستگاه های اجرایی آن را انجام داد بلکه مستلزم هم افزایی و پرهیز از بخشی نگری است. 

رییس فدراسیون ورزش های همگانی بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و امکانات کشور برای  تحقق این دو امر مهم استفاده بهینه کرد. IMG_0735.jpeg

مُلایی عنوان کرد: بیماری قند خون (دیابت) از نتایج و پیامدهای کم تحرکی است در حالی که با ورزش کردن تا اندازه ای کنترل شده یا بهبود می یابد. 

وی ابراز داشت: باید در تمامی محله های کشور بسته های آموزشی تدوین شده از سوی فدراسیون ورزش های همگانی به مردم تدریس شود تا بتوان بحران کم تحرکی را کُند یا معکوس کرد. 

مُلایی اظهار داشت: تحقق هر چه مطلوبتر این وظیفه مهم نیازمند مدیریت جهادی و راهبردی در تمامی استان های کشور خواهد بود. 

وی افزود: مسئولان و اعضای هیأت های ورزش همگانی استان ها سفیران سلامت مردم هستند و رسالت آنان نیز در این زمینه مهم و سنگین است. 

رییس فدراسیون ورزش های همگانی بیان کرد: عواقب هرگونه کوتاهی، کم کاری و سهل انگاری از سوی مسئولان و اعضای هیأت های ورزش همگانی استان ها در زمینه انجام این رسالت مهم به مردم برمی گردد. 

مُلایی عنوان کرد: باید عوارض کم تحرکی برای مردم بیان و حساسیت لازم نسبت به این موضوع را در آنان ایجاد کرد تا اهمیت و ضرورت ورزش همگانی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود. 

وی ابراز داشت: رییس جدید هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد با یک رویکرد علمی و بکارگیری افراد باانگیزه و توانمند تحولاتی در این استان ایجاد کند. 

رییس فدراسیون ورزش های همگانی گفت: شورای ورزش همگانی کهگیلویه و بویراحمد به همت هیأت این استان و با حمایت اداره کل ورزش و جوانان استان ایجاد و راه اندازی شود. 

مُلایی اظهار داشت: قرصت مشارکت هر چه بیشتر قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد و به ویژه زنان در فعالیت  های ورزشی از سوی مسئولان هیأت ورزش های همگانی این استان فراهم و میزان کم تحرکی بین مردان و زنان استان نیز رصد و بررسی شود. 

وی افزود: مسئولان و اعضای هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد اقدام به شناسایی و رفع موانع پیش روی مشارکت مردم این استان از جمله زنان در فعالیت های ورزشی کنند. 

سید عبدالله حسینی، بهمن خوبی، ابوالفضل رهامی و مریم فرامرزیان چهار کاندیدای تصدی پست ریاست هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد در این مجمع بودند که حسینی و خوبی انصراف دادند.Screenshot_۲۰۲۲۰۵۲۴-۱۱۱۴۰۲_Samsung Internet 

مهمترین برنامه های مطرح شده از سوی کاندیداهای این مجمع شامل گسترش ورزش همگانی برای کمک به تندرستی، سلامت و نشاط قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد، شناسایی و رفع موانع پیش روی توسعه ورزش

همگانی در استان، تجهیز مکان های ورزش صبحگاهی، تعامل، ارتباط و همکاری لازم با اداره کل آموزش و پرورش استان برای ترویج ورزش همگانی در مدارس و بین دانش آموزان، اشاعه ورزش همگانی در دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی استان و بهره گیری از ظرفیت پیشکسوتان بود. 

تعداد اعضای مجمع انتخابات هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ نفر بود که ۲ نفر از آنها حق رأی دادن نداشتند و سه نفر نیز غایب بودند. 

ابوالفضل رهامی در این مجمع با کسب ۲۳ رأی از مجموع ۲۵ رأی مأخوذه به مدت چهار سال به عنوان رییس هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد انتخاب و معرفی شد. 

مریم فرامرزیان دیگر رقیب ابوالفضل رهامی در این مجمع نیز تنها ۲ رأی کسب کرد. 

پنج عضو هیأت رییسه هیأت ورزش های همگانی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مجمع پس از رأی گیری انتخاب و معرفی شدند. 

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز