ادامه نهضت آسفالت در یاسوج / انتظار و گلایه های شهردار از شهروندان و دستگاه های خدمات رسان

۱۴۰۱/۰۳/۰۴ - ۱۳:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۳۳۲۹۲۶
ادامه نهضت آسفالت در یاسوج / انتظار و گلایه های شهردار از شهروندان و دستگاه های خدمات رسان
شهردار یاسوج از ادامه اجرای آسفالت معابر شهر یاسوج خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون قریب به 25 هزار مترمربع آسفالت در معابر شهر یاسوج اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛نستهن مقدم در بازدید از روند اجرایی آسفالت فرعی های خیابان امیرها در شرف آباد گفت: ورودی شهر یاسوج از بنسنجان به سمت پل مهریان، بخشی از مسیر آبشار که تفرجگاهی ملیست و همچنین خیابان اصلی کوی شهرداری امسال آسفالت شده اند.

وی با بیان اینکه بجز در زمانی که شرایط آب و هوایی اجازه نداده است، عملیات اجرایی آسفالت در شهر یاسوج هیچگاه تعطیل نشد، ابراز داشت: طی 4 سال گذشته بیش از یک میلیون مترمربع آسفالت در شهر یاسوج اجرا گردید که این رقم به میزان دو برابر دوره های مشابه کاری است.

مقدم با اشاره به معابری که در چهار سال گذشته روسازی و آسفالت شده اند، بیان کرد: محلات بختیاری ها، امیرها، جانبازان، حاجتی ها و بخشی از بلوار کشاورز در شرف آباد، معابر محله محمودآباد، خیابان اصلی و فرعی های زیرتل، تعدادی از خیابان های امامت ها و عدل ها، چندین کوچه و خیابان در محلات مولوی و شرکت گاز، خیابان اصلی بلکو، چند خیابان و کوچه در اکبرآباد و بلوار کاشانی، خیابان فاضلاب، زیرگذر پل چهارم، بلوار کاشانی و چند فرعی سالم آباد و خیابان مالیات، خیابان های شهید منتظری و بلوار مطهری در مرکز شهر و چندین خیابان اصلی و فرعی دیگر در دوره گذشته آسفالت گردیدند.

نهضت آسفالت بدون توقف

وی در خصوص ادامه نهضت آسفالت در شهر یاسوج بیان کرد: بعد از محله امیری ها بازهم در شرف آباد و محدوده انبار بذر و همچنین در اکبرآباد و نجف آباد و ورودی و خروجی ها شهر کار آسفالت ادامه خواهد داشت.

شهردار یاسوج تاکید کرد: علاوه بر ظرفیت ناوگان آسفالت شهرداری از ظرفیت بخش پیمانکاری نیز برای روکش آسفالت در مرکز شهر و سایر محلات که توسط حوزه های تخصصی در شهرداری برنامه ریزی شده است، ادمه کار خواهیم داشت.

وی افزود: اکیپ های لکه گیری نیز فعالیت خود را برای ترمیم خرابی های آسفالت از سر خواهند گرفت.

انتظار و گلایه های شهردار از شهروندان و دستگاه های خدمات رسان

شهردار یاسوج با بیان اینکه از شهروندان و دستگاههای خدمات رسان انتظارات و گلایه هایی داریم گفت: در محلات بسیاری از ساختمان ها فاقد پروانه و طرح تفکیک هستند و که این ساخت و سازها علاوه بر عدم پرداخت حق و حقوق شهرداری برای ایجاد زیرساخت ها باعث بروز مشکلات جبران ناپذیری شده است.

مقدم ادامه داد: به دلیل بی توجهی به ضوابط شهرسازی و طرح تفصیلی توسط سازندگان باعث شده تا اکنون در بسیاری از محلات با مشکل کمبود سرانه های آموزشی، درمانی و فضای سبز مواجه باشیم و این خطر بزرگی است که دستگاه های خدمات رسان نیز در آن سهیم هستند.

شهردار یاسوج ابراز کرد: عدم توجه به طرح های جامع و تفصیلی، عدم ارائه طرح تفکیک توسط مالکان و همچنین عدم مراجعه سازندگان برای دریافت پروانه باعث بروز مشکلات زیادی برای شهر و سایر شهروندان خواهد شد که مشکلات بخصوص در مواقع بحران خود را نشان خواهد داد و برای رهایی از این وضع نیازمند فرهنگسازی و مشارکت همگانی است.

دستگاه های خدمات رسان بدون استعلام شهرداری انشعاب ندهند

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان آب، برق و گاز طبق قانون نباید بدون استعلام از شهرداری انشعاب واگذار کنند اما متاسفانه شاهد هستیم ساخت و سازهای فاقد پروانه عموما از خدمات بهره مند هستند و آن دسته از شهروندان که در ساختمان های فاقد پروانه هستند و درخواست آسفالت و جدول گذاری و خدمات دارند بدون اینکه عوارضی پرداخت کرده باشند.

مقدم تاکید کرد: اولویت ما در شهرداری یاسوج برای آسفالت معابر با خیابان ها و محلاتی است که معاونت شهرسازی برای صدور پروانه آنها اقدام کرده باشد.

یاسوج در انتظار کلانشهر شدن

شهردار یاسوج عدم ارائه طرح های جامع و تفصیلی شهر یاسوج را طی 15 سال گذشته مهمترین مشکل شهر یاسوج دانست و عنوان کرد: خوشبختانه طرح جامع شهر یاسوج پس از سال ها توسط شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده است اما تاکنون ابلاغ نشده است که با ابلاغ این طرح بسیاری از مشکلات شهر یاسوج بخصوص در محلات مرتفع خواهد شد.

مقدم گفت: امیدواریم پیگیری های لازم برای ابلاغ هر چه سریعتر این طرح از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلاتی که در حومه شهر و برخی محلات بوجود آمده است به علت نبود طرح جامع و تفصیلی است، تصریح کرد: با ابلاغ این طرح شهر یاسوج به یک کلانشهر تبدیل خواهد شد و اجرای این طرح می تواند جلوی بسیاری از اقدامات بدون مجوز در حومه شهر را بگیرد و از مشکلات آینده جلوگیری کرد.

لزوم بازسازی شبکه آب شهر یاسوج

نستهن مقدم همچنین به لزوم بازسازی شبکه آب و فاضلاب شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: شکستگی های دایم شبکه آب علاوه بر مشکلات آبی و بهداشتی برای مردم در بحث آسفالت و تخریب خیابان ها خسارات بسیاری وارد کرده است و عمده چاله و چوله های شهر یاسوج نیز مربوط به همین مساله است که نارضایتی شهروندان را به بار آورده است.

وی ادامه داد: از فرمانداری محترم و شورای برنامه ریزی انتظار داریم برای یکبار هم شده اعتبارات ویژه ای برای این مساله قرار دهند تا ضمن نوسازی شبکه آبرسانی، شاهد شکستگی های مکرر و خسارات متعدد این شبکه فرسوده نباشیم چرا که هر بار از آب و فاضلاب دلیل این موضوع را جویا می شویم علت را نبود اعتبارات عنوان می کنند.آسفالت امیری ها یاسوج 11 (3)

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز