در سال گذشته:

کشف بیش از ۷ تن انواع مخدر در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۴/۰۱ - ۱۲:۵۸:۲۶
کد خبر: ۱۳۴۲۴۶۷
جانشین فرماندهی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و گفت:بیش از ۷ تن و ۹۵۴ کیلو انواع مخدر در سال ۱۴۰۰ کشف شد که نسبت به سال قبل تر آن یک درصد افزایش داشتیم.
به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سرهنگ اکبری با گرامی داشت یاد و نام شهدا و شهدای مبارزه با مواد مخدر گفت: انتظامی کشور به عنوان اصلی ترین و متولی ترین نهاد در مبارزه با مواد مخدر است، بیش از سه هزار شهید برای مبارزه با مواد مخدر تقدیم شده است و بیش از ۱۳ هزار جانباز جانفشانی کردند.
 
وی بیان داشت: در همسایگی کشوری هستیم که بیش از ۸۵ درصد مواد مخدر را تامین می کند در این راستا برنامه و تلاش های مختلفی صورت گرفته است که  ۷۵ درصد کشفیات تریاک و ۶۱ درصد مورفین و ۱۰ درصد هروئین در کشور ایران کشف شده است.
 
وی افزود: در سال ۹۹ نسبت به سال قبل آن افزایش کشفیات داشتیم و در کنار مبارزه با پدیده مبارزه با مواد مخدر آگاهی و پیشگیری ورود مناسبی صورت گرفت.
 
اکبری گفت : بیش از ۷ تن و ۹۵۴ کیلو انواع مخدر در سال ۱۴۰۰ کشف شد که نسبت به سال قبل تر آن یک درصد افزایش داشتیم، در برخورد با خرده فروشان  طرح های هفتگی با محوریت پلیس مبارزه با مواد مخدر در مرکز استان و شهرستانی انجام می شود.
 
وی افزود: کهگیلویه و بویراحمد یکی از پاک ترین استان ها از جنبه مبارزه مواد مخدر است.
 
اکبری ادامه داد : در سال گذشته ۱۲۴۶ نفر در بحث قاچاق با ۲۶۳ خودرو توقیف شد، ۱۹ باند ، ۲ هزار ۸۷۶ عدد قرص روانگردان، ۸ قبضه سال کشف شد.
 
جانشین نیروی انتظامی استان به آگاه سازی در حوزه مواد مخدر اشاره کرد و گفت : ۲۰۷ کلاس آموزشی در سطح استان  با ۱۱۲ هزار و ۱۳۰ نفر مورد آموزش قرار گرفتند.
 
فعالیت ۲۱ مرکز ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد 
 
مدیر کل بهزیستی استان در این نشست گفت: بیش از ۱۷۵ فعالیت سازمان بهزیستی دارد که در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارد، ۲۱ مرکز ترک اعتیاد با مجوز سازمان بهزیستی در حال فعالیت هستند.
 
آریا گفت : در سال ۱۴۰۰ آموزش مهارت های زندگی با ۱۰ هزار و ۵۷۰ کارگاه آموزشی ، آموزش در بین زندانیان با ۲ هزار و ۵۵ نفر، ۴۵۳ نفر آموزش در محیط های کارگری، ۱۶۷۲ نفر در محیط های نظامی، ۲۴۰۲ در مدارس و راهپیمایی و مسابقات، ۲۲ هزار ۸۰۰ نفر تولید بسته های آموزشی ، ۳۹۰ نفر آموزش از طریق همکاری با معاونت فضای مجازی دادگستری، ۳ هزار و ۵۰۰ بروشور آموزشی، دو همایش منطقه در گچساران، کارگاه های سلامت در یاسوج و سی سخت، برنامه مشترک با جمعیت سلامت و روان استان قم و دیگر اقدامات است.
 

تعامل رسانه ها با مجموعه کمیته های اطلاع رسانی 

معاون فضای مجازی دادگستری استان در این جلسه گفت: در حوزه مواد مخدر سه اقدام مهم در حوزه پیشگیری، درمانی و برخورد قضایی بر مبنای قانون صورت می گیرد. 
 
نادریان با بیان اینکه رسانه ها می توانند تعامل خود را با مجموعه کمیته های اطلاع رسانی بیشتر کنند، گفت: قانون گذار مجازات ها مختلفی را در حوزه مواد مخدر اجرا می کنند و افراد متخلف را دستگیر می کنند و سیر قانونی را طی می کنند و وارد زندان می شود و با وجود اقدامات مختلف برای آموزش، تسهیلات و پیشگیری اما بار دیگر شاهد تکرار تخلفات او هستیم بنابراین نیازمند اقدامات ریشه ای هستیم. 
 
وی افزود: کاهش حضور بانوان در حوزه مواد مخدر را در سال 1400 داشتیم.
 
توانمند سازی جامعه هدف 
 
سید ناصر رضایی گفت: شیوع مصرف به معنای واقعی در بین دانش آموزان استان مطرح نبوده و بیشتر گرایش‌ها تجربه مصرفی است که این موضوع نیز با جدیت پیگیری می‌شود.
 
رضایی با اشاره به اجرای طرح یاری گران در سطح مدارس، تصریح کرد: ۷٠٠ مدرسه استان زیر پوشش این طرح قرار گرفته است.
 
وی ابراز داشت: ضریب شیوع اعتیاد در استان ۲.۳ درصد است.
 
رضایی با تاکید بر اینکه در استان منطقه پر خطر نداریم، اظهار داشت: ۱۷ تا ۲٠ منطقه در معرض خطر در استان شناسایی شده است.
 
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: در محور آسیب‌های اجتماعی، اطلس پیشگیری در استان تهیه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه دهها کارگاه آموزشی نیز در استان اجرایی شده است، عنوان داشت: توانمند سازی جامعه هدف نیز از دیگر برنامه‌های کمیته‌های مختلف است.
 
رضایی از فعالیت ۷۷ کمپ در استان خبر داد و گفت: این کمپ‌ها شامل ۲۱ کمپ درمانی و کمپ‌های متادون درمانی، dic است.
 
انتهای پیام 
 
 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز