نبود مبلغ و روحانی در ۳۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۴/۰۲ - ۱۵:۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۲۸۶۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: ۳۰۰ روستا در این استان فاقد مبلغ و روحانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛حجت الاسلام سید رضا افتخاری در نشست خبری با خبرنگاران افزود: مردم این استان همواره روحیه علوی و انقلابی داشتند و این ظرفیت نباید دستکم گرفته شود که سابقه استان قبل و بعد انقلاب گواه این مطلب است.

وی به رشد مبلغین در استان اشاره و عنوان کرد: مبلغین استان از آمار ۶۰ مورد در سال ۹۸ به ۱۲۰ مورد در سال ۱۴۰۰ رسید که بخشی از این مبلغین در مناطق حاشیه شهرها و مناطقی که آسیب‌های اجتماعی بالایی دارند مستقر شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد بودجه قرآنی و فرهنگی تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: طی دو سال اخیر بودجه عمرانی تبلیغات اسلامی چهار برابر رشد داشته و به لحاظ بودجه فرهنگی اعتبارات خوبی جذب کردیم.۲۰۲۲۰۶۲۲_۱۲۰۹۴۵

افتخاری در ادامه فعالیت‌های تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک هزار و ۱۰۰ خانه قرآنی، ۱۶ موسسه قرآنی،۵۰۰ مربی و ۳۷ قاری ممتاز پرورش یافته تبلیغات اسلامی هستند، ضمن اینکه با مشارکت سایر دستگاه‌ها ۲۱۰ حافظ کل قرآن در سطح استان است.

وی راه‌اندازی مجدد موسسات قرآنی را از برنامه‌های در دستور کار تبلیغات اسلامی دانست و ادامه داد: ۳۰۰ روستا در استان فاقد مبلغ و روحانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مجموعه ۶۵۰ مسجد در سطح استان ۳۵۹ مسجد فعال، بیش از ۱۷۲ مورد غیرفعال، ۸۴ مسجد ضعیف است.

افتخاری بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدید تبلیغات اسلامی در زمان حجت‌الاسلام قمی ورود خواهران به حوزه تبلیغ است.

انتهای پیام 

 

نظر شما