رشد ۲۸ درصدی حوزه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۴/۰۹ - ۱۲:۵۹:۰۹
کد خبر: ۱۳۴۵۴۶۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در حوزه اعتبارات تملک دارایی و سرمایه ای حدود ۲۸ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به ریاست احمدزاده، استاندار و دبیری شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان با موضوع بررسی توزیع اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی ها سرمایه‌ای استان در سال ۱۴۰۱ در سالن شماره یک استانداری برگزار شد.

علی شهابی نسب در این نشست اظهار داشت:شورای برنامه‌ریزی و توسعه بالاترین سطح تصمیم‌گیری در استان است به همین دلیل حضور مدیران کل دستگاه‌ها در این جلسات الزامی است.

وی به الزامات و ظرفیت های قانون بودجه اشاره کرد و از مدیران دستگاههای اجرایی خواست تا پیگیر این ظرفیت ها بوده و اعداد را وصول کنند.

شهابی نسب افزود: این شورا با موضوع توزیع بودجه ۱۴۰۱ برگزار شده که در حوزه اعتبارات هزینه ای بین ۲۳ دستگاه اجرایی که مشمول نظام بودجه استانی هستند، به میزان پانصد شصت سه هزار میلیارد ریال بر اساس شاخص هایی که در ضوابط بودجه دیده شده است، توزیع شد.

وی ادامه داد: عمده این اعتبارات به تامین حقوق نیروهای رسمی، پیمانی و قراردادی و همچنین تامین هزینه های جاری اجتناب ناپذیر دستگاه های اجرایی با اولویت اختصاص داده شد.

سپس شهابی نسب در بخش دوم این نشست  فرآیند توزیع اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای را تشریح کرد که در واقع همان اعتبارات استانی سال جاری است و بین ۹ شهرستان این استان و بر اساس شاخص های مختلفی که در حوزه ها و بخش های مختلف دیده شده در سه بخش نفت و گاز،  متوازن استانی و تملک سرمایه ای سرجمع یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان توزیع شد.

دبیر جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به نمودار توزیع اعتبارات تملک دارایی به تفکیک فصول اشاره کرد که فصل حمل و نقل با ۲۲ درصد در رتبه اول قرار دارد فصل منابع آب و آب و فاضلاب ۲۰ درصد، فصل توسعه و خدمات شهری  و روستایی ۱۸ درصد، سایر فصول شامل امور (دفاع،  امنیت امور قضایی و...) ۱۶ درصد ، فرهنگ و هنر ۱۲ درصد، فصل کشاورزی ۷ درصد،  آموزش و پرورش ۴ درصد و ورزش ۱ درصد را به خود اختصاص داده است

وی اظهار داشت: کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها باید در اسرع وقت و بعد از ابلاغ بودجه طی حداکثر ۲ هفته جلسات را تشکیل دهند و پروژه های هر فصل و برنامه را مشخص کنند تا به منظور مبادله موافقت نامه و ابلاغ به دستگاه های اجرایی در راستای اجرای پروژه ها به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود.File.jpeg-۲File.jpeg-۴File.jpeg-۱File.jpeg-۳

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز