رشد ۹ درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

۱۴۰۱/۰۴/۱۰ - ۱۳:۰۰:۰۴
کد خبر: ۱۳۴۵۶۶۰
رشد ۹ درصدی مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد ۹ درصدی مصرف برق در ساعات پیک بار و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری و همزمان با برگزاری کنکور سراسری در این استان خبرداد و از این افزایش مصرف اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از حوزه های آزمون کنکور در شهرستان چُرام به خبرنگاران گفت:میزان مَصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و همزمان با برگزاری آزمون سراسری کنکور در این استان، متأسفانه میزان مصرف برق با وجود تمام درخواست های ما از مُشترکین در راستای مدیریت مصرف و کاهش مصرف برق، رشد ۹ درصدی را نشان می دهد که امیدواریم در روزهای جاری و آینده، این میزان رشد با مشارکت گسترده مُشترکین با کاهش مصرف برق روبرو شود.

وی یکی از دلایل افزایش مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد طی دو روز گذشته را ناشی از افزایش دما عنوان و اظهارداشت: مَصرف برق در استان اکنون از مرز ۴۶۳ مگاوات گذشته که از مُشترکین برق مُصرانه می خواهیم مَصرف برق خود را کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: میزان مصرف برق در پیک شبانه این استان هم از مرز ۴۵۷ مگاوات گذشته که برای اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، ۳۵ اکیپ عملیاتی و اتفاقاتی در شهرستان های ۹ گانه، تا ساعت ۲۴ هر شب تا پایان شهریورماه بر میزان مصرف مشترکین تجاری نظارت خواهند داشت.

گچساران بیشترین و چُرام کمترین میزان مصرف برق در استان

معتمدی زاده، شهرستان گچساران با مصرف ۱۶۷ مگاواتی را پُرمصرف ترین مُشترکین تعرفه های برق در استان کهگیلویه و بویراحمد طی ساعات پیک بار روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری ذکر و خاطرنشان کرد: این شهرستان نسبت بمدت مشابه سال قبل، چهار مگاوات برق بیشتر مصرف کرده است. 

وی با ارائه آمارهای مصرف برق در سایر شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد و افزایش مصرف برق در تمام آنها، ادامه داد: میزان مصرف برق در شهرستان های بویراحمد و دنا در ساعات پیک بار به ۱۱۷ مگاوات با هشت مگاوات افزایشی رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرستان های کهگیلویه و لنده هم ۸۹ مگاوات مصرف با رشد مصرف ۹ مگاواتی در ساعات پیک بار دو روز گذشته را برای خود به ثبت رسانده اند.

معتمدی زاده، میزان مَصرف برق در شهرستان های گرمسیری باشت و بهمیی را هم در ساعات پیک بار دو روز گدشته استان کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب ۳۹ و ۳۶ مگاوات برشمرد و اظهارداشت: میزان مَصرف برق این شهرستان ها هم به ترتیب از رشد پنج و سه مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار بوده اند.

وی گفت: شهرستان چُرام همانند سال گذشته اکنون در ساعات پیک بار از کمترین میزان مصرف برق در استان کهگیلویه و بویراحمد برخوردار بوده و در دو روز گذشته هفته جاری هم میزان مصرف برق آنان ۳۰ مگاوات را نشان می دهد که ‌کمترین میزان مصرف برق را در استان دارد.

معتمدی زاده، میزان مصرف برق در ساعات پیک بار کشور را نیط ۶۵ هزار و ۲۴۷ مگاوات با رشد یک و چهار دهم درصد عنوان و تصریح کرد: از مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد مُصرانه می خواهیم از روشن کردن وسایل برقی پُرمصرف در ساعات اوج بار جدا خودداری کنند تا شاهد خاموشی و قطعی احتمالی برق در استان نباشیم.

به گزارش برنا؛ تعداد مشترکین برق در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۸۵ هزار مشترک بوده که حدود ۲۲۰ هزار مشترک آن خانگی است.

انتهای پیام 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز