دستگاه‌ها برای اربعین دنبال تبصره و ماده نباشند/ فضای کهگیلویه و بویراحمد عاشورایی و محرمی شود

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۱۴:۲۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۴۶۰۹۵
دستگاه‌ها برای اربعین دنبال تبصره و ماده نباشند/ فضای کهگیلویه و بویراحمد عاشورایی و محرمی شود
معاون امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: رسانه‌ها از امروز تا اربعین فضای محرمی و عاشورایی در استان ایجاد کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛کیامرث حاجی‌زاده در نشست ستاد اربعین با اشاره به اینکه همایش ملی و جهانی اربعین پس از دو سال وقفه به دلیل بیماری کرونا باشکوه برگزار شود، گفت: مسئولان برای اربعین دنبال تبصره و ماده نباشند و نگویند نمی‌شود اینجا هزینه کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم اعتبارات و هم امکانات دستگاه‌‌های برای اربعین پای کار بیاید، افزود: مبلغ دو میلیارد تومان برای ساماندهی زائرسرای استان در شلمچه اختصاص یافته که سرویس بهداشتی، حمام، سالن و دیوار زائرسرا تا ۲۰ مرداد ماه انجام شود، ضمن اینکه دستگاه‌ها در تامین خنک کننده و آب کمک کنند.

وی عنوان کرد: شرکت‌های آب معدنی باید آب مورد نیاز را تامین کنند و درمانگاه‌های سیار توسط اورژانس، هلال احمر و  دانشگاه علوم پزشکی برپا شود.

حاجی‌زاده با بیان اینکه اربعین امسال بهتر و باشکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شود، گفت: انتظار می‌رود استان ۱۰۰ درصد شیعه کهگیلویه و بویراحمد در موضوع اربعین پیشتاز باشد.

وی با اشاره به فعال شدن کمیته فرهنگی گفت: اربعین فرصت مناسبی برای معرفی فرهنگ و  تاریخ این استان است و باید بسته فرهنگی معرفی استان توریستی کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه با مشارکت اصحاب رسانه و صدا و سیمای مرکز استان فضای استان از امروز اربعینی و عاشورایی شود، گفت: شهرداری‌ها و سایر نهادها در این زمینه همکاری و کمک کنند و از همین امروز در فضای استان شور و هیجان اربعین و محرم ایجاد شود.

حاجی‌زاده تاکید کرد: سازمان صمت، شرکت پشتیبانی امور دام، اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و شورای آرد و نان برای تامین مواد غذایی مورد نیاز موکب‌ها کمک کنند‌، ضمن اینکه سیستم پیامکی دستگاه‌ها فعال شود.

انتهای پیام

 

نظر شما