فرمانداران، مناطق با اجماع مشکلات را در اولویت قرار دهند

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۲۱:۱۷:۲۲
کد خبر: ۱۳۴۶۲۶۶
فرمانداران، مناطق با اجماع مشکلات را در اولویت قرار دهند
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: فرمانداران در شهرستان ها مناطق با اجماع مشکلات را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سیدجواد هاشمی مهر در همایش فرمانداران بر توجه جدی به چارچوب ضوابط و تعاریف تقسیمات کشوری و مدیریت حریم و محدوده ها و بررسی و رفع ابهامات و اختلافات احتمالی مرزی درون استانی تاکید کرد و گفت: برای جلوگیری از مسائل ناامنی و شبه امنیتی در این خصوص قوانین و مقررات و ضوابط ملاک عمل باشد چون همه مسائل صریح و روشن بیان شده است.

وی بر نظارت گردآوری، تجزیه و تحلیل رویدادهای خبری و گزارشات سیاسی، امنیتی و اجتماعی حوزه مربوطه و انعکاس به حوزه معاونت سیاسی و امنیتی تاکید کرد و گفت: گزارشات و هم جواب درخواست ها و نامه ها شفاف، سریع و بروز باشند.

هاشمی مهر، بر توجه به مسئله پدافند غیرعامل و تعامل با دستگاه های مربوطه در مدیریت و برنامه ریزی جهت تامین ضریب امنیت و افزایش سلامت و بهداشت مردم و پیشگیری از بیماری های واگیردار و توجه به آب سالم و بهداشتی شرب مردم به فرمانداران تاکید کرد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری به پدیده ها، انحرافات، آسیب ها و ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: فرمانداران به مسئله آسیب های اجتماعی و معضلات آن و در مبارزه جدی با مواد مخدر و اعتیاد اهتمام جدی داشته باشند.

وی توجه به فعالیت های فرهنگی اجتماعی و مسائل سیاسی امنیتی برای تحقق برنامه های دولت با مشارکت موثر مردم تاکید کرد و گفت: حضور همه جانبه مردم و استفاده از ظرفیت مردمی درحوزه های مختلف به خصوص فرهنگی و اجتماعی بسیار مهم و کارساز است.

هاشمی مهر تاکید کرد: فرمانداران نظارت در برگزاری جلسات، همایش ها، مراسمات ملی و مذهبی و همایش های علمی  و مسائل فرهنگی و اجتماعی و بزرگداشت ها را مد نظر داشته باشند و در این خصوص برنامه ها در چارچوب ضوابط و مقررات باشند. 

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری تاکید کرد: فرمانداران هر جایی که اجماع مشکلات در حوزه های مختلف بیشتر است را در اولویت کاری قرار دهند و از مناطق دور افتاده و محروم غافل نشوند.

وی بر توجه جدی به خانواده های معزز شهدا، جانبازان، رزمندگان و آزادگان و تکریم آنها و رعایت حق و حقوق آنها و نظارت و مدیریت بر اجرای قوانین مربوط به جامعه ایثارگر تاکید کرد. 

هاشمی مهر به توجه جدی به مسائل امنیتی، فرهنگی و اجتماعی و نظارت و مدیریت عالی بر این مسائل تاکید کرد و گفت: جلسات و نشست ها به موقع برگزار و مصوبات نشست ها باید با دقت پیگیری و اجرا شوند. 

وی توجه به مسائل فرهنگی و تعمیق مسایل دینی و ارزشی را از مهمترین عامل بازدارنده معضلات اجتماعی دانست و تاکید کرد: باید بطور دائم همراه مردم و بین مردم باشیم و مشکلات آنها را بشنویم و برای رفع آنها تدبیر و چاره جویی کنیم.

هاشمی مهر به اهمیت طرح جوان سازی جمعیت و فرزندآوری اشاره کرد و گفت: در این خصوص دولت برنامه های حمایتی، تشویقی و تسهیلاتی در نظر گرفته و این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به فعالیت قرارگاه حجاب و عفاف در مرکز استان و شهرستان ها خاطرنشان کرد: برای ترویج حجاب و عفاف از ظرفیت ها و راهکارهای مناسب آن فرهنگ سازی شود.

به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، این جلسات ماهانه برگزار و هر جا حضور مدیری لازم شود به جلسه دعوت خواهد شد.

هاشمی مهر تصریح کرد: برنامه آموزش فرمانداران در حوزه های مختلف مالی، امنیتی انتظامی و مدیریت بحران پیش بینی شده است. 

در گردهمایی یکروزه فرمانداران شهرستان های ۹ گانه استان مشکلات حوزه ها در زمینه های مختلف توسط فرمانداران مطرح و سپس مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام 

 

نظر شما