تجهیز و توسعه کتابخانه های مراکز ندامتگاهی کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۴/۱۶ - ۱۹:۵۸:۱۱
کد خبر: ۱۳۴۸۵۲۸
تجهیز و توسعه کتابخانه های مراکز ندامتگاهی کهگیلویه و بویراحمد
نشست مدیران کل کتابخانه های عمومی و زندان های استان کهگیلویه وبویراحمد در روز قلم با هدف ترویج و توسعه بیشتر کتاب و کتابخوانی در زندان ها و برگزاری فعالیت های فرهنگی با محوریت کتاب ویژه زندانیان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ در این نشست منصور بیژنی مدیر کل زندان های استان با بیان اینکه زندان از ضروریات هر جامعه ای محسوب می شود که همه نهادها و دستگاهها می بایست در اجرای برنامه های های آن بایستی تشریک مساعی داشته باشند افزود: زندانی محصول همه ی جامعه است هر نهاد و دستگاه و متولی فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی به فراحخور وظیفه خود برای کاهش آسیب در زندان ها و به تبع آن در جامعه می بایست با برنامه ریزی مدون و اصولی در پر کردن اوقات فراغت زندانیان و آموزش های مفید و مؤثر اهتمام جدی داشته باشند.

وی گفت: نهاد کتابخانه های استان می تواند با برنامه ریزی اصولی در مسیر اصلاح و تربیت زندانیان با ترویج کتاب و کتابخوانی و برگزاری مسابقات و فعالیتهای فرهنگی گامهای مؤثری بردارد.

مدیر کل زندان ها با بیان اینکه  چهار کتابخانه ثبت شده در زندان های استان وجود دارد عنوان کرد: در این کتابخانه ها 36 هزار جلد کتاب موجود است که انصافاً استقبال خوبی نیز از فرهنگ مطالعه و کتابخوانی شده است.

وی اظهار داشت: از آنجائیکه زندانیان جامعه ی هدف خوبی برای مطالعه کتاب هستند می طلبد که نهاد کتابخانه ها در زمینه تجهیز و توسعه کتابخانه های زندان ها و تزریق کتابهای بیشتر با موضوعات مختلف و مفید همکاری وافری داشته  باشد.

محسن جبار نژاد مدیرکل نهاد کتابخانه های استان نیز در این نشست از تلاش های مدیرکل و کارشناسان اداره کل زندان های استان نسبت به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تشکر کرد و اظهار داشت: کتابخانه های عمومی در راستای تحقق رسالت خود مبنی گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در میان زندانیان ، نگاه ویژه ای به ارائه خدمات کتابخانه ای در میان آنان دارد. IMG-20220707-WA0044

وی؛ بازدید و رسیدگی به کتابخانه های مشارکتی در زندان های استان را از برنامه های اداره کل کتابخانه های عمومی  دانست و عنوان کرد: بر آنیم تا با تجهیز کتابخانه های مشارکتی و انجام سایر برنامه های فرهنگی در میان زندانیان، به توانمندسازی و تغییر نگرش این قشر آسیب پذیر جامعه کمک کنیم.

وی همچنین بر لزوم آسیب شناسی و به کارگیری راهکارهای مناسب جهت ایجاد انگیزه و عادت به مطالعه در میان زندانیان تاکید کرد و گفت: هیچ عنصری به اندازه کتاب نمی تواند در تغییر رفتار زندانیان و جلوگیری از بازگشت آنها به جرایم گذشته تاثیرگذار باشد. 

مبحث آموزش، تجهیز کتابخانه ها، تزریق کتاب و انجام مسابقات  و فعالبتهای فرهنگی از موضوعاتی بود که در نشست مدیران کل زندان ها و کتابخانه ها مورد تاکید  قرار گرفت.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز