گوشی شنوا برای درد دل خبرنگاران نیست

۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۵:۴۸:۵۹
کد خبر: ۱۳۶۱۱۰۵
گوشی شنوا برای درد دل خبرنگاران نیست
گفتن مشکلات خبرنگاران دردی را دوا نمی کند و هیچ کس حاضر نیست پای درد و دل خبرنگار بنشیند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛خبرنگار روز و شب نمی شناسد و هر لحظه در شکار سوژه ها و پیگیری دغدغه های مردم و جامعه است؛ خبرنگار به عبارتی گوش شنوا و چشم بینای هر جامعه‌ای است؛ نامش که شنیده می‌شود تصویر مردان و زنانی در ذهن تداعی می‌کند که روز و شب‌شان رساندن صدای دردمندان و اقشار مختلف به تصمیم‌گیران آن جامعه است.

خبرنگار که صدای جامعه است و پژواک نارسایی‌ها و حامی دادخواهان، اما صد افسوس که هیچ کس را برای حمایت از خود نمی‌بیند و بسیار دغدغه‌مند مسیر پرفراز و نشیب زندگی است؛ مضطرب و متلاطم می‌شود آن روزهای سختی که موعد انقضای قراردادش فرا می‌رسد و حالا باید بار سفر به رسانه‌های دیگر ببندد و با اندک حقوق آن، روزگار گذراند.

خبرنگار کسی که خبرش گاهی خوشایند عده‌ای می‌شود و زمانی برای جماعتی ناخشنود! او مهرورز است، اما بسیاری از اوقات جفا و بی‌مهری می‌بیند؛ تیزبین و جزءنگر است و همچون بازرسی بر گلوگاه‌های مختلف جامعه نظاره‌گر وظایف و تکالیف است.

رعایت اخلاق حرفه ای، امانت داری، بیان حقایق، شجاعت و جسارت از جمله شاخصه های کار خبرنگاری است که به واسطه آنها خبرنگاران در راه ارتقای سطح فرهنگی جامعه قدم بر می دارند.

خبرنگاری کار دشواری است که فقط باید خبرنگار باشید تا به سختی آن پی ببرید این در حالی است که خبرنگاران خود همیشه در حاشیه قرار دارند و کمتر به دغدغه ها و مشکلات آنها پرداخته می شود.

یک سال می نویسیم، مصاحبه می کنیم، جلسات را پوشش می دهیم و تنها یک روز به نام روز خبرنگار است که خیلی از مسوولان و مردم نمی دانند که روزی هم به نام روز خبرنگار وجود دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی می توانند نسبت به وضعیت خبرنگاران حساس باشند و قوانینی را مصوب کنند که از لحاظ مالی و شرایط بیمه ای به خبرنگاران توجه بیشتری شود اما متاسفانه تاکنون اقدام قابل توجهی در این خصوص صورت نگرفته است و وضعیت مالی نامناسبی برای خبرنگاران به وجود آمده است .

از طرفی دولتمردان نیز باید توجه بیشتری به این قشر از جامعه داشته باشند و ثبات شغلی خبرنگاران را تضمین کنند.

در پایان عشق به کار باعث حضور ما در این عرصه شده و اصولاً کار خبرنگاری و خبر از نیازهای اصلی جامعه ماست اما سختی کار، استرس، نداشتن بیمه خبرنگاری و درآمد پایین مسکن و نداشتن امنیت شغلی از اصلی ترین مشکلات خبرنگاران است که با آن دست و پنجه نرم می کنند.

۱۷ مرداد "روز خبرنگار" سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی است که به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید.

هفدهم مرداد روز خبرنگار ، روز حق گویی و حق جویی و روز پاسداشت قلم روزنامه نگاران، صاحبان اندیشه و قلم و مجاهدان عرصه اطلاع رسانی و خصوصا خبرنگاران پرتلاش استان کهگیلویه و بویراحمد ،تبریک و تهنیت باد.

( زینب محمودی سرپرست خبرگزاری برنا استان کهگیلویه و بویراحمد )

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز