واگذاری ۲۵۰۰ نیروگاه خورشیدی به اقشار کم درآمد در کهگیلویه و بویراحمد

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ - ۰۸:۲۳:۱۱
کد خبر: ۱۳۶۱۹۸۵
واگذاری ۲۵۰۰ نیروگاه خورشیدی به اقشار کم درآمد در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ نیروگاه پنج کیلوواتی (مقیاس کوچک)به اقشار کم درآمد و زیر پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی در این استان واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛جمال معتمدی زاده در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار شمار قابل توجهی از مددجویان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام  خمینی (ره) و سازمان بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم از نعمت نیروگاه خورشیدی بهره مند خواهند شد.

وی ابراز داشت: سهمیه اولیه سازمان بهزیستی استان در این واگذاری حدود هزار و ۸۰۰ نیروگاه و سهمیه کمیته امداد امام خمینی (ره) ۷۰۰ نیروگاه است.

وی گفت: مددجویانی متقاضی استفاده از این فرصت برای بهبود رفاه و معیشت و همچنین اشتغال به نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد، میزان تولید انرژی این نیروگاه ها را ۱۲ و نیم مگاوات ذکر کرد و افزود: میزان درآمد هرخانوار کم درآمد از محل فروش انرژی این سامانه های پنج کیلوواتی حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بصورت فروش دوره ای است.

معتمدی زاده تاکید کرد: براساس سیاست های کلان وزارت نیرو در چهارسال آینده قراراست ۵۵۰ هزار سامانه پنج کیلوواتی کوچک در سراسر کشور با توان ۲ هزار و ۷۵۰ مگاوات ویژه اقشار کم درآمد احداث شود.

وی محرومیت زدایی با کسب درآمد پایدار در جهت اشتغال، حفظ محیط زیست و کاهش آثارهای گلخانه ای، توسعه نیروگاه های تجدید پذیر و کمک به افزایش ظرفیت برق کشور را از مهمترین اهداف توسعه ای سامانه های پنج کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد برشمرد.

وی یادآورشد: کمک به مشاغل آسیب دیده از خشکسالی، ارتقای امنیت انرژی و پدافند غیرعامل از دیگر اهداف توسعه ای این سیاست کلان وزارت نیرو در دولت سیزدهم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز امیدواری کرد: با واگذاری این سامانه ها به اقشار کم درآمد زیر پوشش نهادهای حمایتی، شاهد تقویت معیشت ۲ میلیون نفر و اشتغال پایدار برای ۱۲۵ هزار مددجو در کشور خواهیم بود.

معتمدی زاده اظهارداشت: در زمان حاضر ۶ نیروگاه با ظرفیت ۸۰ کیلووات در استان در حال ساخت است که تا پایان شهریورماه جاری به شبکه های برق متصل می شود.

انتهای پیام 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز