احساس امنیت امروز را مدیون تلاش ها و اقدامات رسانه‌ایم

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۱۰:۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۳۶۴۱۱۱
احساس امنیت امروز را مدیون تلاش ها و اقدامات رسانه‌ایم
فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از همراهی رسانه‌ها و خبرنگاران در مسیر ارتقاء آگاهی و انتشار اخبار صحیح و به موقع، تاکید کرد و گفت: 80 درصد از احساس امنیت موجود در جامعه مدیون تلاش‌ها و اقدامات خبرنگاران و رسانه‌های خبری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سردار کیقباد مصطفایی در جلسه تجلیل از خبرنگاران مرکز استان با تبریک هفته خبرنگار اظهار داشت:روز بازگشت ازادگان سرفراز به میهن را در پیش داریم که این واقعه در سال ۶۹ رخ داد آزادگان سهم بزرگی در پیروزی جنگ تحمیلی داشتند این روز را گرامی می داریم، ۱۷ مرداد سال ۷۸ نیز مصادف با حمله به کنسولگری پاکستان بود و جنایتی که رخ داد و شهید صارمی نیز جزو این شهدا بود،این روز را بر خبرنگار تبریک عرض می کنم.

وی گفت: همه اذعان داریم در عصر ارتباطات نقش رسانه بسیار تاثیرگذار است ،اصحاب رسانه پل ارتباطی مسولان و مردم هستند ، نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی بسیار تاثیر گذار و مهم است و امروزه ما به قدرت رسانه واقف هستیم و اطمینان داریم بخشی از امنیت امروز جامعه  مدیون رسانه ها و انعکاس درست اخبار و واقعیت هاست.

فرمانده انتظامی استان ابراز داشت: بحث عملیات روانی بسیار مهم است هرجایی توانستیم افکار عمومی را همراه خود کنیم در اجرای ماموریت ها از توفیق بیشتری برخوردار بودیم، کهگیلویه و بویراحمد جزو استان های برتر از نظر امنیت است که امیدوار هستیم همچنان ادامه داشته باشد و پررنگ تر شود و رسانه ها اطلاع رسانی ها را انجام دهند.

مصطفایی اذعان داشت: در چهارماه سال‌جاری در استان  از نظر شاخص های امنیت وضعیت خوبی داشتیم و در این مدت در رابطه با وقوع سرقت های مسلحانه از نظر مقایسه با سایر استان ها از وضعیت خوبی برخوردار هستیم نرخ وقوع سرقت مسلحانه در کشور که به آزار هر یک د هزار نفر جمعیت دست در کشور ۸.۱ درصد است و در استان ۳. درصد است.

فرمانده انتظامی استان افزود: نرخ سرقت به عنف در استان در پایین ترین سطح ممکن یعنی ۱.۳ درصد است و در کشور ۱۱ درصد است ، نرخ وقوع شرارت در استان ۱.۷ و در کشور ۳.۲ است، در حوزه جرایم مالی ۹۲ و در استان ۱۵.۸ است.

مصطفایی افزود: در طول این مدت میزان وقوع نزاع های فردی ۹۶۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است وقوع نزاع های دسته جمعی ۹۶ فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه نرخ وقوع جعل در کشور ۱۰ و در استان ۲.۸ است و نرخ وقوع نزاع در کشور ۲۲۹ فقره و در استان ۱۴۸ می باشد گفت: در خصوص کشفیات کالای قاچاق نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشتیم.

مصطفایی ادامه  داد: در طول این مدت میزان وقوع نزاع های فردی ۹۶۲ فقره بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است وقوع نزاع های دسته جمعی ۹۶ فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، در این خصوص به کمک رسانه ها نیاز داریم، نیاز است در حوزه فرهنگی کار انجام شود که شاهد کاهش باشیم. 
 
فرمانده انتظامی استان  در خصوص دستگیری ها بیان کرد:  ۶۳۶ نفرخرده فروشان  و همچنین ۳۴۸ فرد معتاد دستگیر شدند کل دستگیری سارقان در این مدت چهار ماهه ۷۲۱ نفر سارق بوده است   در خصوص کشفیات کالا قاچاق نیز نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشتیم.
 
مصطفایی با اشاره به وقوع جرم های مختلف در استان و مقایسه آن نسبت به کشور گفت: در حوزه سرقت رتبه ۲۸ را از نظر فراوانی داریم، در سرقت به عنف نیز ۲۸ هستیم، وقوع قتل ها رتبه ۲۷ را داریم، با توجه به اینکه قتل های امسال تا پایان تیر ۹ فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد کاهش آمار داشتیم.
 
وی افزود: در رابطه با مفاسد اجتماعی استان ما جزو پاک ترین استان های کشور است و رتبه ۳۳ را داریم،  از نظر فراوانی جرایم مالی رتبه ۳۴، در رابطه با جعل رتبه ۳۴ را در فراوانی داریم، نزاع و درگیری رتبه ۳۱ ، نرخ نزاع نیز رتبه ۲۷ را داریم.
 
فرمانده انتظامی استان صریح کرد: نگرانی که گاها وجود دارد آمار وقوع تصادفات است استان ما به دلیل شرایط خاص جغرافیایی که دارد از جاده های ناهموار و خطرناکی برخوردار است سه عامل انسانی،  جاده و وسیله نقلیه در این آمار موثر است که نیاز است در این بخش ها کارهایی انجام شود.
 
مصطفایی گفت: جاده ها شرایط خوبی ندارد و پر پیچ و خم هستند و فرهنگ رانندگی نیز در این خصوص تاثیرگذار است ، شاهد واژگونی های زیادی در استان هستیم رتبه ما در این خصوص از نظر فراوانی ۲۳ و از نظر نرخ تصادفات رتبه ۶ را داریم.
 
انتهای پیام 

 

 

نظر شما