کشتارهای غیرمجاز سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند

۱۴۰۱/۰۵/۲۶ - ۱۴:۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۳۶۵۱۶۰
کشتارهای غیرمجاز سلامت مردم کهگیلویه و بویراحمد را تهدید می‌کند
معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: کشتارهای غیرمجاز دام سلامت مردم را تهدید می‌کند که باید ساماندهی شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛سید جواد هاشمی در نشست ساماندهی کشتارهای غیرمجاز با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: نباید به واسطه درآمد افرادی محدود سلامت مردم به خطر بیفتد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۸۰۰ نوع بیماری مشترک میان انسان و دام گفت: با وجود این تعداد بیماری باید کشتارهای غیرمجاز شناسایی و ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه برای ساماندهی کشتارهای غیرمجاز در گذشته اقدامات خوبی صورت گرفته گفت: کشتار غیرمجاز سلامت مردم را تهدید می‌کند، حتی سلامتی مسافرانی که از طریق جاده بابامیدان وارد استان می‌شوند هم در معرض خطر است.

هاشمی‌مهر با بیان اینکه به لحاظ شرعی و قانونی موظف هستیم برای مردم کاری انجام دهیم،افزود: گشت بازرسی دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد فعال شود ضمن اینکه از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما مضرات استفاده از کشتارهای غیرمجاز برای مردم بیان شود.

وی بیان کرد: کسانی که بدون پروانه و به صورت غیرقانونی کشتار می‌کنند سلامت مردم را تهدید می‌کنند ما با چه انگیزه‌ای از آنها حمایت کنیم توصیه می‌کنیم کشتارها در مناطق مختلف استان ساماندهی شود.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در یک بازده زمانی چند روزه به واحدهای غیرمجاز فرصت داده شود که ساماندهی و کشتارهای خود را در کشتارگاه انجام دهند و تابع قانون باشند. 

معاون استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه طبق اعلام علوم پزشکی بالغ بر ۲۴ هزار زوج نابارور در استان وجود دارد، افزود: متاسفانه بخشی از این مشکل ناشی از تولیدات محصولات است که امیدوارم با همکاری همه متولیان بیماری از سطح جامعه برداشته شود.

در ادامه مختار رجائی‌فر مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در ۵ ماهه امسال ۱۹ هزار و ۸۳۴ کیلوگرم انواع فرآورده‌های دامی خام غیراستاندارد از چرخه خارج و ۸۹ مورد هم به مراجعه قضایی ارجاع شد که تخلف آنها عرضه مرغ زنده است.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ قصاب در منطقه تنگاری بویراحمد کشتار غیرمجاز انجام می‌دهند گفت: اغلب کشتار های غیرمجاز در دشت روم و تنگاری و جاده سادات امامزاده علی(ع) است که باید ساماندهی شوند.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز