استاندار کهگیلویه وبویراحمدتاکید کرد

ایجاد دهکده توریستی عشایری و توجه به شهر تاریخی دهدشت

۱۳۹۴/۰۲/۳۰ - ۱۷:۴۴:۱۷
کد خبر: ۲۸۶۵۶۸
ایجاد دهکده توریستی عشایری و توجه به شهر تاریخی دهدشت
استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ایجاد دهکده توریستی عشایری و توجه ویژه به مجموعه اثر تاریخی شهر دهدشت به معاون سازمان گردشگری کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از یاسوج؛استاندار کهگیلویه وبویراحمد بر ایجاد دهکده توریستی عشایری و توجه ویژه به مجموعه اثر تاریخی شهر دهدشت به معاون سازمان گردشگری کشور تاکید کرد.

سید موسی خادمی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان با حضور دکتر رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی کشور، افزود: این استان، ایجاد دهکده توریستی عشایری را در برنامه کار خود قرار داده است و این موضوع را در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان مطرح خواهد کرد.

وی، بستر سازی، مطالعه و کمک های فنی، فکری، مالی و اعتباری در این خصوص را بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: سازمان گردشگری در این رابطه همکاری لازم را داشته باشد.

 استاندار تصریح کرد: آثار ابنیه تاریخی دهدشت با قدمت تاریخی بالا و عرصه وسیع آن در دل شهر دهدشت به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و مانع ای برای توسعه شهر هم شده است.

وی تاکید کرد: سازمان گردشگری با وجود انبوهی از مشکلات و محدودیت ها در حوزه گردشگری که در این استان  وجود دارد به این دو مهم توجه ویژه داشته باشد.

خادمی، همچنین از زحمات ستاد اجرای خدمات سفر در نوروز 94 استان و کسب رتبه خوب کشوری که نسبت به ارائه خدمات ارزنده به مهمانان و مسافرین نوروزی با همه محدویت ها و کمبودها در این حوزه داشت تقدیر و تشکر کرد.

استاندار تصریح کرد، جریان گردشگری در کشور شروع شده است و رشد فزآینده ای به خود گرفته و در واقع به یکی از حوزه های مهم اقتصادی در کشور تبدیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه، ما از حوزه گردشگری کشور به واسطه توجهی که نسبت به استان دارند و سفرهایی در این خصوص داشته اند، رضایت داریم.

استاندار یادآور شد: با توجه به مزیت های این حوزه نیازمند سفرهای مسئولین به استان است تا بتوانیم شاهد بالفعل کردن استعدادهای بالقوه گردشگری در این استان باشیم.

خادمی افزود: در حوزه گردشگری به دلیل اینکه، یک پدیده چند وجهی است در اغلب کارها نیازمند همکاری بین دستگاهی داریم و گردشگری موضوع و ماهیت آن چون اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و امنیتی است، مدیریت این بخش مدیریت راحتی نیست.

به گفته وی، در بخش گردشگری و جذب توریسم بحث اسکان، سلامت، خدمات و امنیت نیازمند مدیریت خاصی دارد، چون کاری سخت، پیچیده و چند بعدی است و بدون همکاری همه دستگاه ها، نهادهای دولتی و بخش خصوصی امکان پذیر نیست.

استاندار یادآور شد: این استان در گردشگری  تاریخی، مذهبی، اکوتوریسم  و زندگی عشایری و روستایی که بکر مانده و در میان استان های برخوردار قرار دارد، یکی از اولویت های اصلی برای توسعه می باشد و نیاز به مطالعه،برنامه ریزی و فراهم کردن زیر ساخت ها دارد و در این رابطه مساعدت و همکاری ویژه سازمان گردشگری کشور، ضروری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز