استاندار گلستان:

ثبت انبارها و کالاهای آن در سامانه جامع انبارها ضروری است/ فعالیت بیش از ۲۶ هزار انبار کالا در استان

۱۳۹۹/۰۶/۱۹ - ۰۹:۲۱:۴۱
کد خبر: ۱۰۵۵۹۰۰
ثبت انبارها و کالاهای آن در سامانه جامع انبارها ضروری است/ فعالیت بیش از ۲۶ هزار انبار کالا در استان
استاندار گلستان با اشاره اهمیت انبارها در قاچاق کالا اظهار کرد:باید تمامی کسانی که دارای انبار هستند شناسه ثبت شده داشته باشند و انبار خود را در سامانه جامع انبارها ثبت کرده باشند در غیر این صورت با مکان مورد نظر به عنوان مکان تخلف برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصریح کرد: در استان بیش از ۲۶ هزار انبار کالا فعال است که کمتر از نیمی از انبارها در سامانه جامع انبارها ثبت شده است و اهتمام در ثبت انبارها در سامانه ضروری است.

وی افزود: همچنین وجود کالا بدون شناسه در مکانی به عنوان انبار تخلف محسوب می شود و در صورت کشف , احتکار تلقی شده و برابر مقررات با آن برخورد صورت خواهد گرفت.

استاندار گلستان ادامه داد: دستگاه های اجرایی موظف اند به ذی نفعانی که انبار ها و کالاهایی در انبارها موجود دارند اطلاع دهند تا آن فضاها را در سامانه جامع انبارها ثبت کنند و آن را به اطلاع اداره کل صنعت معدن تجارت برسانند.

حق شناس با بیان اهمیت وجود ماهیان خاویاری در دریای خزر گفت: صید ماهیان خاویاری در دریای خزر ممنوع است و میزان ذخایر این ماهیان بیش از ۹۹.۸ درصد کاهش یافته و اگر چه گلستان ۱۱ درصد فضای دریایی, خزر را در اختیار دارد اما ۴۰ درصد تولید خاویار بوسیله گلستان انجام می شود و لازم است یگان حفاظت شیلات و سازمان بنادر از تردد قایق های موتوری با قدرت بیش از ۲۰۰ اسب بخار جلوگیری کند و با صیدهای غیرمجاز برخورد نماید.

وی با اشاره به قاچاق کالا در عرصه محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: قارچ ترافل به عنوان محصولی که ارزش ریالی آن در خارج از کشور بیش از ۱۰۰ برابر داخل است برای سودجویان وسوسه انگیز است اما برداشت این قارچ به درختان بلوط در جنگل های شرقی استان آسیب جدی وارد می کند و نیاز است مجازات هایی متناسب با نوع جرم تعیین و برخورد قاطعی با مجرمان صورت گیرد.

استاندار گلستان یادآور شد: پلیس راه باید همچون گذشته مانع تردد ماشین های حامل چوب جنگلی شود و اداره کل راهداری نیز در راستای پیشگیری از قاچاق چوب امکان از ارایه بارنامه به  چنین وسایل نقلیه سنگینی جلوگیری کند.

حق شناس قاچاق را موضوعی تاثیرگذار بر اقتصاد دانست و افزود: تمامی دستگاه ها موظفند از ظرفیت های قانونی در راستای کاهش قاچاق استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز