زنگ خطر ساخت و ساز در ذخیره گاه زیست کره / ساخت شهرک ویلایی بیخ گوش پارک ملی گلستان

۱۳۹۹/۰۶/۳۰ - ۱۵:۳۲:۱۶
کد خبر: ۱۰۶۱۳۲۰
زنگ خطر ساخت و ساز  در ذخیره گاه زیست کره / ساخت شهرک ویلایی بیخ گوش پارک ملی گلستان
رئیس کل دادگستری گلستان ، دادستان گالیکش را مامور بررسی موضوع ساخت و ساز کنار پارک ملی گلستان کرد .

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان در شورای حفظ حقوق بیت المال استان گلستان گفت:   ایجاد شهرک ویلایی در حاشیه پارک ملی گلستان که به عنوان ذخیره گاه زیست کره  در یونسکو ثبت شده است پذیرفته نیست و با متخلفان این حوزه برخورد می شود .

هادی هاشمیان افزود: بر اساس اعلام محیط زیست استان بخشی از زمین های این شهرک ویلایی 37 هزار مترمربعی در محدوده پارک  ملی گلستان است .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: به دادستان گالیکش ماموریت ویژه داده ایم تا با همکاری محیط زیست، اداره منابع طبیعی ، امور آب و بنیاد مسکن ، مساحت این شهرک و میزانی که در محدوده منابع طبیعی و محیط زیست و حریم رودخانه قرار دارند مشخص کنند .

هادی هاشمیان ادامه داد: همچنین دادستانی موظف است نحوه الحاق  زمین های این شهرک به بافت روستای تنگراه و  ساخت و سازهای این منطقه را بررسی و برای متخلفان پرونده تشکیل دهد.

هاشمیان در ادامه جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان به موضوع ساخت و ساز های غیرمجاز در شهرهای استان هم اشاره کرد و از شهرداران خواست : به جای این که منتظر بمانند متخلفان بسازند و سپس در کمیسیون ماده 100 جریمه کنند  ، جلوی تحلف را بگیرند و هیچ بهانه ای در این زمینه پذیرفته نیست

میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار گلستان هم در جلسه امروز گفت: واریز هرگونه پول  در روستاها فقط باید به حساب دهیاری ها باشد و اگر  دهیار یا عضو شورای روستا برای صدور مجوزهای ساخت و ساز در روستاها ، شماره حساب شخصی به مردم ارائه کنند متخلف است و در صورت مشاهده این تخلفات  ، عضویت فرد در شورا از سلب می کنیم .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز