مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تاکید کرد:

توجه به تجارت الکترونیک و توسعه رشته های نوین در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی

۱۳۹۹/۰۷/۰۱ - ۱۳:۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۰۶۲۳۵۷
توجه به تجارت الکترونیک و توسعه رشته های نوین در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به توجه به تجارت الکترونیک و توسعه رشته های نوین در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ موسی بی باک در آیین افتتاح دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گلستان اظهار کرد: جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد استان تاثیر گذار است و این طرح در سه فاز اجرا خواهد شد که فاز اول آن شناسایی و اولویت بندی ظرفیت ها در حوزه مشاغل خانگی ، فاز دوم توانمند سازی متقاضیان و فاز سوم آن توجه به اقتصاد بازار می باشد.

وی به شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این طرح اشاره کرد و گفت: بومی بودن، سن بالای 18 سال ، نداشتن بیمه کارفرمایی و عدم اشتغال تمام وقت از جمله این شرایط است.

به گفته مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان توجه به بازار مهمترین بحث مشاغل خانگی است که بایستی در اجرای آن اهتمام داشته باشیم.

وی افزود: تولید مبتنی بر بازار،توانمند سازی متقاضیان  کاهش میزان وابستگی به تسهیلات، توجه به تجارت الکترونیک، بازنگری در رشته های قبلی مشاغل خانگی که در حال حاضر توجیه ندارد و توجه به رشته های نوین در اجرای این طرح توجه شده است.

وی تصریح کرد: توجه ویژه به نقش و جایگاه نهاد های توسعه ای نیز در این طرح میتواند بسیار اهمیت داشته باشد و امیدواریم به طور هدفمند و به نحو احسن بتوانیم این طرح را اجرایی کنیم.

بی باک گفت: برای افرادی که صرفا متقاضی دریافت تسهیلات هستند فرایند دیگری وجود دارد.

وی همچنین بیان داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در استان ها با مسئولیت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرا و در آن کارآفرین شناسایی و پرداخت تسهیلات انجام می شد.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز