رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور:

در جامعه ما برای مهارت ارزش گذاری نشده است/ تعریف ۲ هزار و ۳۰۰ استاندارد جدید تا پایان سال

۱۳۹۹/۰۷/۰۲ - ۱۲:۵۴:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۲۹۲۹
در جامعه ما برای مهارت ارزش گذاری نشده است/ تعریف ۲ هزار و ۳۰۰ استاندارد جدید تا پایان سال
رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: تاپایان سال دو هزار و ۳۰۰ استاندارد جدید تعریف می شود که یک هزار و ۳۰۰ استاندارد در پتروشیمی عسلویه تعریف کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان، علی اوسط هاشمی صبح امروزدر جلسه شورای اداری فنی و حرفه ای استان گلستان اظهار کرد: انقلاب صنعتی چهارم آن خیلی سریع پیش میرود و اگر انسان مهارت افزایی کسب نکند بسیاری از فرصت ها را از دست می دهد.

وی افزود: کرونا بازارهای جدید، آموزش مجازی را ایجاد کرد پس باید توانایی و مهارت های جدید کسب کنیم و در صورتی که جامعه با مهارت تربیت شده باشد به هیچ عنوان تهدید نمیشود.

هاشمی با بیان اینکه اگر دانشگاه ها نسبت به  مهارت آموزی بی توجه باشند هیچ فایده ای نخواهد داشت افزود: برای گسترش تفکر مهارتی طرح آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را در کارگاه های فنی حرفه ای به صورت پایلوت در استان گلستان اجرا خواهیم کرد.

وی ادامه داد: طی این طرح مقرر شد دانشگاه آزاد اسلامی آنچه در این مجموعه ها آموزش داده می شود را به عنوان یک واحد درسی بپذیرد.

وی با تاکید به اینکه  مهارت بایستی به عنوان یک استراتژی در نظر گرفته شود گفت: متاسفانه جامعه برای مهارت ارزش گذاری نکرده و مسیر به درستی ریل گذاری نشده است.

وی تاکید کرد:  منافع همه ما در توسعه و گسترش نگاه به مهارت است و در صورتی که این مهم شکل بگیرد تقاضای مهارت سیر سعودی پیدا می کند.

هاشمی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب در فنی و حرفه ای کشور پنج هزار و 400 استاندارد تعریف شده است و تاپایان سال دو هزار و ۳۰۰ استاندارد جدید تعریف می شود که یک هزار و ۳۰۰ استاندارد در پتروشیمی عسلویه تعریف کردیم.

رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر اینکه هیچ سازمان و نهادی حق ورود به مهارت و بی توجهی به استانداردهای مهارت را ندراد بیان داشت: سه ساعت در سال به کشاورزان آموزش مهارت دادیم و اگر به این مهم توجه بیشتری می شد از نظر اقتصادی شرایط کشاورزان بهبود پیدا می کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز