استاندار گلستان در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان مراوه تپه؛

۱۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان نیازمند مقاوم سازی هستند

۱۳۹۹/۰۷/۰۷ - ۱۳:۳۷:۰۸
کد خبر: ۱۰۶۵۴۲۱
۱۱۰ هزار واحد مسکونی در گلستان نیازمند مقاوم سازی هستند
استاندار گلستان با اشاره به خسارات وارد آمده از زلزله 5.2 ریشتری در شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: مردم می توانند با مراجعه به بنیاد مسکن و استفاده از تسهیلات لازم جهت مقاوم سازی منازل خود زمینه کاهش خسارات را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان مراوه تپه و آیین کلنگ زنی بازسازی و بهسازی 250 واحد مسکونی خسارت دیده در این شهرستان ، تصریح کرد: علی رغم شدت زمین لرزه خانه هایی که بر اساس اصول مهندسی در شهر و روستاهای مراوه تپه ساخته شده خسارت ندیده اند و خسارات جدی متوجه واحد های مسکونی خشتی، گلی و غیر مقاوم بوده است.

وی افزود: نیمی از 250 واحد مسکونی خسارت دیده تعمیری و نیمی دیگر نیازمند بازسازی هستند که خوشبختانه با سرعت عمل بنیاد مسکن ظرف 24 ساعت نخست ارزیابی ها صورت گرفته و تلاش داریم ظرف مدت 3 تا 4 ماه آینده عملیات ساخت این خانه ها را اجرایی نماییم.

استاندار گلستان گفت: در گلستان قریب به 110 هزار واحد مسکونی نیازمند مقاوم سازی هستند و از مردم شریف استان در شهرها و روستاها تقاضا داریم با مراجعه به بنیاد مسکن و با استفاده از ظرفیت تسهیلات در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود همکاری لازم را داشته باشند.

حق شناس خاطر نشان کرد: حوادث طبیعی اجتناب ناپذیر است اما باید بکوشیم با مقاوم سازی خانه ها از خسارات مالی و جانی پیشگیری کنیم.

همچنین با حضور حق شناس استاندار گلستان نخستین مدرسه اختصاصی کودکان استثنایی در شهرستان مراوه تپه افتتاح شد

لازم به ذکر است این مدرسه در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع با زیربنای 520 مترمربع با 3 کلاس درس و مناسب برای 40 دانش آموز استثنایی و با اعتبار 3 میلیارد تومان با همکاری اداره کل نوسازی مدارس و فرهنگیان استان در شهرستان مراوه تپه افتتاح شد.

استاندار گلستان در این آیین افتتاح اظهار کرد: معلمان این مدرسه از بهترین دانشگاه های کشور فارغ التحصیل شده اند و امیدواریم بتوانند به پرورش این کودکان عزیز کمک کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز