رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

فراگیر شدن دادرسی الکترونیک در گلستان / راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در ۹ حوزه قضایی

۱۳۹۹/۰۷/۰۹ - ۱۱:۳۹:۰۷
کد خبر: ۱۰۶۶۴۹۳
فراگیر شدن دادرسی الکترونیک در گلستان / راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در ۹ حوزه قضایی
رئیس کل دادگستری گلستان از راه اندازی اتاق دادرسی الکترونیک در 9 حوزه قضایی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی هاشمیان  اظهار کرد:  در طرح دادرسی الکترونیک، ارتباط زندانی با قاضی پرونده به صورت مجازی برقرار و در روز دادگاه نیاز به انتقال متهم  از زندان به دادگستری نیست .

هادی هاشمیان افزود:  در زندان های گرگان و گنبدکاووس ، فضای مناسب برای ارتباط تصویری زندانیان با قضات دادگاه فراهم شده است و مددجویان می توانند از طریق ویدئوکنفرانس در دادگاه های گرگان ، کلاله ، بندرگز ، بندرترکمن ، مراوه تپه ، گالیکش ، مینودشت ، آزادشهر و کردکوی شرکت کنند و دیگر نیاز به انتقال زندانی به به دادگستری نیست .

هاشمیان گفت: دادرسی الکترونیک از امروز در گرگان راه اندازی شد و در نخستین روز اجرای این طرح ، سه پرونده به صورت الکترونیک رسیدگی شد و متهمان که زندان بودند ، تصویری در دادگاه شرکت کردند و دفاعیان و اظهارات خود  را با قضات پرونده درمیان گذاشتند .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: بستر برای  برگزاری دادگاه های الکترونیک تا پایان امسال در همه حوزههای قضایی استان فراهم می شود .

هادی هاشمیان افزود: اجرای این طرح علاوه بر تضمین سلامت مراجعان و همکاران، گام مهمی در کاهش زمان رسیدگی به پرونده، کاهش هزینه‌های سیستم قضایی و افزایش سرعت انجام کارها، افزایش کیفیت رسیدگی و امنیت قضایی و اداری است.

 

نظر شما