استاندار گلستان :

منطقه آزاد اینچه برون قابل قیاس با دیگر مناطق آزاد نیست /تقویت گلستان تقویت پیمان اوراسیا است

۱۳۹۹/۰۷/۱۶ - ۰۸:۵۷:۰۲
کد خبر: ۱۰۶۹۸۶۱
منطقه آزاد اینچه برون قابل قیاس با دیگر مناطق آزاد نیست /تقویت گلستان تقویت پیمان اوراسیا است
استاندار گلستان گفت: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون این از نظر کارشناسی و دغدغه ملی حائز اهمیت است و تقویت گلستان در واقع تقویت پیمان اوراسیا است که جمهوری اسلامی به آن پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ هادی حق شناس در جلسه جمع بندی سفر دو روزه نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام جهت بررسی ایجاد منطقه آزاد اینچه برون گلستان با حضور هاشم بیگی و دیگر نمایندگان کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام و جمعی از مدیران استان تصریح کرد: بی تردید سفر شما به گلستان ارزیابی جدیدی از این استان را در اختیارتان قرار داده و در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه کشور و با توجه به نقش تصمیم سازه شما می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد.

 وی افزود: ایجاد منطقه آزاد اینچه برون این از نظر کارشناسی و دغدغه ملی حائز اهمیت است و تقویت گلستان در واقع تقویت پیمان اوراسیا است که جمهوری اسلامی به آن پیوسته است.

استاندار گلستان یادآور شد: مزیت منطقه آزاد اینچه برون قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد موجود کشور نیست چرا که این منطقه آزاد می تواند هزینه های صادرات کالا و خدمات را به کشورهای آسیای میانه و حوزه cis کاهش دهد و همچنین  زمینه ساماندهی سفرهای خارجی را فراهم آورد.

حق شناس با اشاره به حضور ترکمن ها و قزاق ها در استان گلستان خاطرنشان کرد : ایجاد منطقه آزاد اینچه برون فرصت بی نظیری برای تعمیق روابط با کشورهای همسایه است چرا که به دلیل مشترکات فرهنگی تمایل فراوانی از سوی این کشورها برای حضور و سرمایه گذاری در گلستان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد .

وی گفت:منطقه آزاد اینچه برون فرصتی برای افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور است و در صورت صدور این مجوز گلستان نه تنها باری را به دولت تحمیل نخواهد کرد بلکه آمادگی لازم در بخش خصوصی جهت تکمیل زیرساخت ها وجود دارد .

همچنین در این جلسه حجت الله هاشم بیگی مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر کمیسیون اقتصاد کلان دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد :لایحه ایجاد ۸ منطقه آزاد و ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی در اردیبهشت ماه سال جاری به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال و پس از آن به کمیسیون اقتصاد کلان ارجاع شد و مقرر گردید اعضای این کمیسیون با حضور در این مناطق اطلاعات خود را کاملتر و به دبیرخانه مجمع ارائه نمایند.

 وی افزود: در سفر به گلستان مشاهده کردیم که این استان از ظرفیت های بالایی برخوردار است و در واقع اینچه برون با استفاده از مدیران استانی توانمند می تواند ظرفیتی در سطح ملی باشد.

 لازم به ذکر است نمایندگان مجمع تشخیص مصلحت نظام طی دو روز ظرفیت های مختلف استان جهت استقرار منطقه آزاد اینچه برون جهت ایجاد منطقه آزاد اینچه برون را بررسی کردند و مقرر گردیده گزارش مشاهدات و جمع بندی های خود را به دبیرخانه مجمع ارائه نمایند.

 

نظر شما