رئیس پارک علم و فناوری گلستان خبر داد:

شتاب دهنده های آی تی به زودی در گلستان/ شبکه سازی متعادل مراکز نوآوری در سراسر استان

۱۳۹۹/۰۷/۱۹ - ۱۷:۰۹:۵۸
کد خبر: ۱۰۷۱۲۵۶
شتاب دهنده های آی تی به زودی در گلستان/ شبکه سازی متعادل مراکز نوآوری در سراسر استان
رئیس پارک علم و فناوری گلستان گفت: دو شتاب دهنده تخصصی در زمینه دارو و تجهیزات در استان در حال راه اندازی است و بزودی با مزاکرات صورت گرفته شتاب دهنده آی تی هم در داخل استان خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛مهدی غفاری بعدازظهر شنبه در نشست اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید گلستان که با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد اظهارکرد: اگر قرار باشد در اکوسیستم کارآفرینی و فناوری استان گلستان اتفاق مثبتی رخ دهد و این اکوسیستم دچار جهش شود، دغدغه مندی تمام دستگاه ها و دانشجو ها و یک مجموعه را میطلبد.

وی افزود: در گنبدکاووس، علی آبادکتول و بندر ترکمن مرکز نوآوری وجود دارد و زیرساخت‌های استقرار مرکز نوآوری در سه شهرستان بندرگز، گالیکش و کلاله هم آماده شده است که در اینصورت شبکه سازی این مراکز در استان به حد مناسبی خواهد رسید.

وی به مرکز رشد شهرستان آزادشهر هم اشاره کرد و افزود: زیر ساخت های این مرکز که جزو مصوبات سفر قبلی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بوده آماده می باشد و نیازمند پیگیری های دانشگاه آزاد واحد آزاد شهر است.

غفاری به شبکه سازی خوبی که با این ایجاد این مراکز در استان ایجاد میشود اشاره کرد و گفت: در این صورت پارک علم و فناوری تنها در شهرستان های گرگان و آق قلا خلاصه نمیشود و در سراسر استان در دسترس خواهد بود.

غفاری خاطرنشان کرد: دو شتاب دهنده تخصصی در زمینه دارو و تجهیزات در استان در حال راه اندازی است و بزودی با مزاکرات صورت گرفته شتاب دهنده آی تی هم در داخل استان خواهیم داشت.

غفاری اضافه کرد: در راستای تأمین مالی شرکت های دانش بنیان، صندوق پژوهش شروع به کار کرده که 76 درصد تامین سهام این صندوق را بخش خصوصی انجام داده است.

وی از از امضا قرار داد با صندوق کارآفرینی امید خبر داد و گفت: در این قرار داد دو برابر حجم مالی که در این صندوق سرمایه گذاری میشود به صورت تسهیلات قرض الحسنه برای استارت آپ ها در نظر گرفته میشود.

رئیس پارک علم و فناوری گلستان  در پایان گفت: درخواست ما این است که همه دستگاهها و دانشگاه ها برای شکل دهی این اکوسیستم همراهی  داشته باشند.

 

نظر شما