مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان خبر داد:

انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در گلستان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۱:۳۸:۵۲
کد خبر: ۱۰۷۱۵۸۰
انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در گلستان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان از انعقاد تفاهمنامه ایجاد و راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در بافت تاریخی گرگان با حضورسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در گرگان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ احمد تجری اظهار کرد: این تفاهم‌نامه فی‌مابین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری استان گلستان، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی  استان گلستان و شرکت گردشگری تجارت پارسیان زمین به امضا رسید.

وی خاطرنشان کرد: هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه راه‌اندازی مرکز صنایع خلاق و نوآور در خانه تقوی بافت تاریخی گرگان در راستای جذب شتاب‌دهنده‌ها، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های خلاق و نوآور است.

تجری بیان کرد: مراکز نوآوری با ایده جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجادشده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند، البته محصولی که بر مبنای دانش و پژوهش ساخته‌شده باشد.

وی گفت: هدف از تأسیس این مراکز ایجاد اکوسیستم نوآوری با حضور استارتاپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها، سرمایه‌گذاران، فروشندگان و مؤسسات دانشگاهی است که این قطب‌های نوآوری را ایجاد می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه با اشاره به ظرفیت عظیم صنایع‌دستی تولیدی در سراسر استان، ایجاد یک مرکز نوآوری خلاق در این حوزه را امری ضروری عنوان کرد و گفت: می‌توان با ایجاد این مرکز خلاق صنایع‌دستی در بافت‌ تاریخی گرگان، زمینه شناسایی و جذب هنرمندانی که دارای فکر خلاق و نوآوری در این زمینه هستند را فراهم کنیم

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز