مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

پایان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان

۱۳۹۹/۰۷/۲۰ - ۱۳:۵۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۷۱۷۰۵
مدیرکل شیلات گلستان از پایان برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سیدجواد قدس علوی اظهار کرد: با سعی و تلاش پرورش دهندگان و با رعایت کلیه الزامات فنی ، بهداشتی که از سوی اداره کل شیلات گلستان و دامپزشکی ابلاغ شده بود ، بدون هیچگونه مشکلی از نظر بیماری ،  برداشت میگو از مزارع مجتمع گمیشان به اتمام رسید .

وی با بیان این مطلب که برداشت میگو از24.5  مزرعه به وسعت 381 هکتار از مزارع مجتمع میگوی گمیشان با تولید 410 تن به پایان رسید گفت : پرورش میگو و نتایج سال جاری ویژگی ها و شاخص های قابل توجهی در مقایسه با سال گذشته داشت که اصلی ترین و مهمترین دستاورد امسال، پرورش و برداشت بدون بروز و شیوع بیماری ویروسی لکه سفید است.

به گفته وی، بیماری ویروسی لکه سفید از اصلی ترین بیماری های صنعت آبزی پروری میگو در دنیا و در کشور ما بوده که از سال 1398 در مجتمع پرورش میگو گمیشان برای اولین بار شاهد بروز و شیوع آن و خسارات به مزارع بودیم که امسال هیچگونه تلفاتی مبنی بر بیماری در مزارع گزارش نشد.

قدس علوی خاطر نشان کرد: بیماری لکه سفید اصلی ترین و پراهمیت ترین مسئله و چالش در حوزه صنعت آبزی پروری میگو کشور هستند.

وی همچنین از آماده سازی مراکز عمل آوری ، فراوری وبسته بندی میگو همزمان با شروع عملیات برداشت میگو در شهرک های  صنعتی ( شهرستانهای گمیشان ، کردکوی ، بندرترکمن ) خبر داد.

قدس علوی در پایان گفت : با بیان اینکه  جهت تولید پایدار در مجتمع همه مکلف هستیم که اصول و الزامات بهداشتی را رعایت نماییم ، یادآور شد: دوره پرورش برای سال 1400 از امروزآغاز شده و همه پرورش دهندگان باید پروتکل های فنی و بهداشتی که ابلاغ می شود را با نظارت کارشناسان شیلات و دامپزشکی اجرا تا تولید موفقی را داشته باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز