رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد:

تغییر رویکرد در مدرسه سازی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ رتبه سوم خیرین گلستانی در طرح «آجر به آجر»

۱۳۹۹/۰۷/۲۱ - ۱۵:۴۲:۰۸
کد خبر: ۱۰۷۲۳۰۸
تغییر رویکرد در مدرسه سازی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش/ رتبه سوم خیرین گلستانی در طرح «آجر به آجر»
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشورگفت: هدف‌گذاری ۱۰ هزار نفری برای پیوستن خیرین خرد به جامعه مدرسه سازی در گلستان را داریم و تاامروز بیش از ۲۸۰۰ نفر وبالغ بر۶۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده که در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ مهراله رخشانی مهر اظهار کرد: در سال ۹۹ بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مکلف به تغییر رویکرد در مدرسه سازی شده‌ایم وطرح کشوری آجر به آجر یعنی مشارکت همگانی مردم را در سبد خانوار خانواده ها  قرار داده ایم.

وی ابراز کرد: امسال بنا داریم فرهنگ مدرسه سازی، ایثار و از خودگذشتگی را گسترش دهیم که به همین منظور به سوی جمع آوری کمک‌های مردمی خرد رفته‌ایم.

رخشانی مهر با بیان اینکه انتظار است مردم در امر مدرسه سازی مشارکت کنند، بیان کرد: از دیر باز فرهنگ کار خیر در ایران بوده است و به همین دلیل این طرح «آجر به آجر» مطرح کرده‌ایم و هر ایرانی می‌تواند با خرید حتی یک آجر در مدرسه سازی مشارکت کند.

رخشانی مهر گفت:هدف‌گذاری ۱۰ هزار نفری برای پیوستن خیرین خرد به جامعه مدرسه سازی در گلستان را داریم و تاامروز بیش از ۲۸۰۰ نفر وبالغ بر۶۰ میلیون تومان کمک جمع آوری شده که در رتبه سوم کشور قرار گرفته است.

در ادامه این جلسه یاسر لیوانی مدیرکل نوسازی مدارس گلستان با اشاره به عملکرد این اداره کل در تامین فضاهای آموزشی استان بیان کرد: هرساله مبلغ مورد تعهد خیرین مشخص است و در جشنواره خیرین مدرسه ساز اخیر رقم آن به  ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: از سال ۷۷ تا کنون ۱۴۱۵ پروژه آموزشی داشتیم و در شرایط کنونی ۶۸ پروژه با ۳۵۶ کلاس درس با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز را در دست کار داریم.

لیوانی با اشاره  به اجرای طرح آجر به آجر بیان کرد: موضوع طرح مشارکت حداکثری را با توجه به اجرای این طرح مورد توجه داریم و کل خیرین کلان ما که امسال از ابتدای سال ۴۵ نفر بودند افرایش پیدا کرد همچنین ۴۱۰ میلیارد میزان مشارکت محقق شد که ۶۰ درصد تعهدات تحقق یافته است.

وی افزود: در شرایط فعلی ۵ هزار و ۵۹۶ خیر در طرح آجر به آجر مشارکت کرده اند که هدف گذاری کرده ایم تا به رقم ۱۰ هزار نفر برسد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز